Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Elle stor vinnare på årets tidskriftsgala

Tidningen Elle vann pris för både Årets Innovation Årets marknadsföringsinsats i Tidskriftspriset 2012 som delades ut igår. Bakom priset står Sveriges Tidskrifter som vill premiera de personer och tidningar som ”för den svenska tidskriftsbranschen framåt”.

Stig Sjöberg, vd på Albinsson & Sjöberg, vann Sveriges Tidskrifters stora pris med följande motivering:

Stig L Sjöberg har visat att det även utanför de stora städerna går att bygga bärkraftiga tidskriftsförlag med starka läsarrelationer. Han är en långsiktig och framsynt entreprenör med hjärtat i det publicistiska. En lyckad kombination av journalistisk fingertoppskänsla och näsa för affärer. Med ett lagom tryck på gasen och blicken stadigt riktad framåt styr han lugnt förbi guppen i vägen.

Här är alla vinnarna 2012:

  • Årets tidskrift: Modern Psykologi
  • Årets tidskrift: Digitala media: Nöjesguiden
  • Årets tidskrift fackpress: Fönstret, ABF:s tidning
  • Årets innovation: Elles Iphone-app
  • Årets oneshot: Hus&hem Köket
  • Årets marknadsföringsinsats: Ellegalan
  • Årets annonssäljare: Daniel Hamrin, Fokus
  • Årets medierådgivare: Frida Åberg, Carat
  • Årets journalist: Torbjörn Nilsson, Fokus
  • Årets krönikör: Jessika Gedin, Språktidningen
  • Årets genombrott: Elin Kling, StyleBy
  • Årets mediechef: Åsa Tengvall, publicistisk direktör, Aller media
  • Årets omgörning: Handelsnytt
  • Årets ad: Tomas Backelin, Dagens samhälle
  • Sveriges tidskrifters Stora Pris: Stig Sjöberg, på Albinsson & Sjöberg

redaktionen@branschkoll.se

Print-mässan börjar ta form

redaktionen@branschkoll.se

Navii tar in kapital för lansering av webbaserad marknadstjänst

redaktionen@branschkoll.se

Drupa kvar i fyraårs-cykel – men blir kortare

Branschens reaktioner de senaste veckorna på att Drupa föreslogs hållas var tredje år har varit ganska massiva – och negativa. Nu blir det som dessa röster föreslagit – Drupa blir kvar i en fyraårs-cykel – och kortas dessutom till elva dagar.

Man tar bort en helg från schemat eftersom Drupa mer och mer har blivit en mässa för beslutsfattare som kommer dit på någon av veckodagarna. Arrangören av Ipex lär också ha pustat ut idag eftersom en ändring av Drupas körschema skulle påverka Ipex möjligheter att kunna leva vidare som en stor internationell mötesplats för branschen.

Claus Bolza-Schünemann, vd för KBA, har utsetts till ordförande för nästa Drupa som hålls mellan den 31 maj och 10 juni 2016.

redaktionen@branschkoll.se