Gå till innehållet

Tatueringar – nästa stora grej i branschen?

Puls

Ja alltså inte permanenta tatueringar, utan sådana barnen har på halloween, och kanske snart på mässan?

EPPIs toppbanner är allt frid och fröjd, det är pennor och pennor och så polska promotiomässan Remadays. Men så händer det, en banner med texten ”promotional tattoos” dyker upp. Det är det tyska bolaget Print Tattoo som vill visa upp för promotionvärlden att de finns. De tillverkar så kallade ”Temporäre Hautklebetattoos” både för privatpersoner och för företag. Bland referenskunderna finns bland annat Audi, Redbull, Puma och Ubisoft.

I sverige finns bolaget Likeink som säljer sina så kallade ”gnuggisar”, till både privatpersoner och B2B. Vidare så erbjuder de sina kunder möjligheten att designa sina egna ”gnuggisar”, genom att ladda upp sin design på webbplatsen. Utgångspriset hamnar på 89 kronor per ark.

Det är lätt att tänka på barn och ungdomar när man tänker på ”gnuggisar”. Men vuxna människor, målar sig i ansiktet de också (en Sverige-flagga på kinden är ju i princip standard på sportevenemang nu för tiden).

Varumärkes-tatueringar kan bli en grej, en extra krydda till kick-offen eller på mässan. Så bli inte förvånad om kunderna plötsligt börjar komma och fråga efter ”gnuggisar”.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll