Logga in

Täbykopia söker Vikarie till Prepress / order

15 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vikarie till Prepress / order

Täbykopia AB är ett grafiskt bolag i Täby/Arninge.
Vi jobbar med att trycka och förädla papper.
Vi etablerades 1990 och omsätter idag 18 miljoner och är 10 anställda.
Vi söker nu en ny medarbetare som vikarie från och med januari 2020 och 12 månader framåt då en av våra medarbetare i Prepress/order avdelningen kommer vara mammaledig.

Beskrivning av tjänsten

Jobbet är varierande och består av en mängd olika arbetsuppgifter såsom exempelvis: kundkontakt, kontroll av original, förbereda original, räkna offerter, skriva beställningarr, ateljearbete, hjälpa kunder vid disk – telefon och e-post, scanning och printning av olika jobb, kontakt med externa leverantörer.

Din bakgrund:

Gärna erfarenhet av grafisk produktion.
Kännedom om InDesign, Illustrator, Acrobat.
Programvaror vi använder oss av idag är HaiKom, Adobe Creative Cloud, PitStop, PrintShopMail, Microsoft Officepaketet, FortNox

Personliga egenskaper:

Du är öppen och tycker om att vara i en miljö där mycket händer och där arbetsuppgifterna varierar. Du är intresserad av grafisk produktion och har ett öga för detaljer.
Du är noggrann, ambitiös, gillar ta initiativ och har en vilja att lära dig nya saker.
Du är ansvarstagande, arbetar strukturerat och metodiskt.

Du har lätt för att prata med kunder och behärskar svenska i både i tal och skrift.
Du kan förhoppningsvis grundläggande trycktekniks terminologi såsom 4+0, 4+4, 1+0, CMYK, PMS, limbundet helomslag, variabeldata, silk, gloss, obestruket, o.s.v.

Information:

Tillträdesdag början av januari 2019 Tjänsten är ett vikariat på 12 månader

Din ansökan:

Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Välkommen med din ansökan till [email protected] märk ”Prepress/order”.

Vid eventuella frågor kontakta Mathias Lagerblad Tel 0706 84 12 54

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Svanen skruvar åt miljökraven för trycksaker – här är förslagen till nya kriterier

Nordisk Miljömärkning som står bakom miljömärket Svanen har publicerat ett nytt förslag till kriterier för tryckerier och trycksaker. Större krav på kontrollerat papper och man vill också införa begränsningar för användandet av UV-färger både i offset och digitalt. Nya krav på att trycksaker ska kunna avfärgas finns också.

Postnord ger bort 15.000 vykort

Postnord ger bort 15.000 vykort från sin app Riktiga Vykort (mer…)

Storformatstryckeri får ny ägare

Storformatstryckeriet blir nu en del av den växande koncernen.

Antalis förvärvat av Japaner

Japanska pappersdistributören Kokusai Pulp and Paper (KPP) har förvärvat samtliga Antalis aktier av majoritetsägaren Sequana.

Xerox drar tillbaka budet på HP

Xerox har dragit tillbaka sitt bud på HP. De anger den globala hälsokrisen som anledning. (mer…)

Uppköpt Landa-konceptet redo för lansering – folierar resurssnålt

På förra Drupa presenterade Benny Landa inte bara sina tryckpressar utan också teknologin ”Nano-foil”, ett fint metallpulver (mer…)

Ingen panik hos Hot Screen – ”fortfarande full produktion”

Branschkoll har varit i kontakt med Hot Screens vd Fredrik Skanselid. Bolaget har kunder i branschens alla hörn och kan därför delvis agera måttstock, har märkt av Corona men än så länge är det under kontroll. Men vd Fredrik Skanselid säger till Branschkoll att ”det gäller att vara ödmjuk” inför situationen.

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.” (mer…)

Flyeralarm går sin egen väg i jakten på nya återförsäljare

Jonas Lambæk Thestrup på Flyeralarm berättar om den nordiska satsningen.

De stora onlinetryckerierna i Europa har alla lite olika idéer på hur man ska få trycksaksköpare och tryckerier att välja dem som leverantör. Alla säljer på två sätt – direkt till slutkunder och via återförsäljare. Och senaste åren så har fokus för flera av dem legat på att få med den grafiska branschen som säljkanal. (mer…)