Stockholm

Swedol söker Key Account Manager

Key Account Manager / KAM
Stockholm

Arbetsbeskrivning
Som Key Account Manager representerar du alla våra konceptvarumärken i Sverige – Swedol, TOOLS och Grolls. Du är övergripande ansvarig och samordnande för dina tilldelade riks- och prospektkunder inom de branscher vi verkar mot.

Du blir den strategiska länken mellan nyckelkunder och den egna organisationen. Du leder utan att vara chef och besitter ett högt affärsmannaskap med mycket goda projektledaregenskaper. Du har ett starkt kundfokus och är en naturlig kommunikatör som har lätt för att möta människor på alla företagsnivåer. Du arbetar strukturerat och metodiskt för att hjälpa våra kunder att göra bättre och smartare inköp av våra produkter och tjänster.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett tätt samarbete med våra säljkanaler, dvs. bearbetande försäljning, butik och digitala affärer, som vi verkar genom gentemot alla våra kunder. Du har tillgång till ett fantastiskt sortiment, många egna varumärken och marknadens bredaste utbud av innovativa och digitala lagerlösningar. Tillsammans arbetar vi för att bli marknadsledande leverantör och Sveriges bästa arbetsplats.

På Swedol-TOOLS-Grolls lever vi efter vår värdegrund – Engagemang, Samarbete och Kompetens – och det kännetecknar vårt vardagliga arbete, både mot kunder och inom det egna företaget. För att trivas i rollen som KAM hos oss så ser vi att du delar du vår värdegrund, brinner för att göra affärer samt att utveckla dig själv och samarbetet med våra kunder.

Placeringsort: Stockholm med omnej, men det viktigaste är dock att du är rätt person för denna viktiga roll. 

”Swedol-TOOLS-Grolls är ett stort företag med mycket energi och glädje. Vi befinner oss på en spännande förändringsresa där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till delaktighet och att kunna påverka vår resa framåt. Som ledare drivs jag av att utveckla mina medarbetare till att nå sin fulla potential samt att få ihop det viktiga samspelet mellan företages olika avdelningar.

Med våra olika varumärken bildar vi en stark helhetsleverantör med målet att skapa marknadens bästa och mest konkurrenskraftiga erbjudande till våra kunder. Vi skall även bli den marknadsledande leverantören inom yrkeskläder och järnhandelsvaror samt bli Sveriges bästa arbetsplats.

Vi lägger stort fokus på vårt interna förbättringsarbete för att ge gladare medarbetare. I detta arbete är det en självklarhet att involvera våra medarbetare för att hitta de bästa lösningarna. Vidare eftersträvar vi transparens och platt organisation. Vi är duktiga på att fira våra segrar och lyfta fram bra prestationer. Vår arbetsplats är en plats som vi alla spenderar en stor del av vår tid på och därför tycker vi att det är viktigt att man har roligt på jobbet.”

– Stefan Sandin, fösäljningschef KAM Sverige

Din profil
Vi tror att du är en erfaren affärsman/kvinna och har betydande erfarenhet från tidigare KAM-tjänster eller liknande roller. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi och/eller marknadsföring. Även tidigare ledarerfarenheter är meriterande. Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden eftersom vi eftersträvar jämn könsfördelning i vårt företag.

Eftersom tjänsten innebär ansvar för kunder som verkar i hela landet förekommer regelbundna resor och övernattningar. B-körkort, flytande tal och skrift i svenska och engelska samt goda digitala kunskaper är krav.

Vi erbjuder
Swedol-TOOLS-Grolls är ett expansivt och lönsamt affärsområde med högt satta mål. Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och bidra på vår spännande resa! Du ingår i den nyligen sammansatta och offensiva KAM-organisationen för samtliga våra konceptvarumärken som består av ett 20-tal medarbetare. Du rapporterar till försäljningschef KAM Sverige.

Vi tror på mycket frihet under eget ansvar. Vi jobbar för ökad mångfald i alla våra funktioner på alla nivåer och vi erbjuder möjlighet till distansarbete för många av våra roller. Swedol-TOOLS-Grolls är en stor aktör på marknaden med resurser att utvecklas tillsammans med våra kunder och erövra nya marknadsandelar. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling och det finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen.

Tjänsten inkluderar förmånligt förmånspaket bestående av fast månadslön med möjlighet till bonus, ITP tjänstepension, förmånsbil, friskvård, förmånliga personalrabatter m.m.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons