Swedma söker vd

Gillar du att ta ansvar, att leda, att påverka och förändra? Har du ett brinnande intresse för kommunikation och ser alla de möjligheter som finns inom digital datadriven kommunikation? För den rätta personen finns nu möjligheten att vara med i en förändringsresa i en unik och namnkunnig bransch- och intresseorganisation, där du får chansen att driva förändring och utveckling! 

SWEDMA har under de senaste tre åren genomgått förändringsresa från direktmarknadsföring till datadriven marknadsföring. Via de tre fokusområdena opinion, rådgivning och engagemang har SWEDMA både utvecklats och tagit position inom datadriven marknadsföring. Ekonomin har gått från röda till svarta siffror, medlemsmodellen har gjorts om helt, lyckats att ställa om under Corona-pandemin och tagit fram en certifiering TRYGG DATA.  

Nu är det dags för nästa förändringsresa för att bli SWEDMA 2.0. Tyngdpunkten flyttas från datadriven marknadsföring till datadriven kommunikation. Som VD blir du drivande i detta arbete och för nå visionen att SWEDMA är den självklara noden för alla företag som arbetar med datadriven kommunikation. 

ROLL OCH PROFIL 

UPPDRAG 

Som VD blir du drivande i detta arbete och för nå visionen att SWEDMA är den självklara noden för alla företag som arbetar med datadriven kommunikation. 

Som VD på SWEDMA är du ansiktet utåt för branschorganisationen. I rollen som VD har du ett brett spann på arbetsuppgifter där du inte bör vara rädd för att hugga i, både i stora och små frågor. Du ansvarar för den dagliga driften och personalen – i dagsläget två heltidsanställda och ett antal konsulter specialiserade på olika områden. 

ANSVARSOMRÅDEN

  • Övergripande ansvar för verksamheten
  • Vidareutveckla strategier och tänka nytt för SWEDMA 2.0
  • Arbeta med strategier och mål
  • Styrelsearbete
  • Driva och utveckla verksamheten framåt
  • Marknadsföring och PR
  • Personalansvar
  • Styrelsearbete i föreningen NIX och att leda NIX nämnden
  • Aktivt arbeta med myndigheter och politiker i frågor kring data och integritet

ARBETSUPPGIFTER

  • Leda verksamheten
  • Styrelsearbete
  • Affärsutveckling och konceptutveckling för att kontinuerligt öka medlemsvärdet
  • Bearbeta prospekts till nya medlemmar
  • Vidareutveckla SWEDMAs utbildningsportfölj inkl nya partners
  • Utveckla och driva befintliga och nya kommunikationskanaler samt content
  • Driva och arbeta med framtagande av trendrapporter t ex inom Martech området
  • Delta i mediedebatter kring datadriven kommunikation
  • Planera och genomföra SWEDMA’s kontinuerliga evenemang
  • Tala på olika event , bland annat Guldnycklen
  • Driva föreningen NIX operativa arbete inkl PA- och PR-arbete samt NIX-nämnden. Rapportering sker till Nix styrelse
  • Administrativa uppgifter, ekonomin och personal

PERSONLIGA EGENSKAPER

  • Du är drivande, handlingskraftig och ser till att saker blir gjorda
  • Du är strategisk och arbetar mot uppsatta mål
  • Du är självgående och tar egna initiativ
  • Du är stabil, har god självinsikt och är inte rädd för att ta plats
  • Du är social och har ett stort kontaktnät
  • Du är representativ och har förmågan att vara ansiktet utåt för organisationen
  • Du är flytande i tal och skrift, både i svenska och engelska
  • Du har god förståelse för ekonomi och budget
  • Du kan tala inför en större publik

BAKGRUND/ERFARENHETER

  • Drivit förändringsarbete
  • Erfarenhet från ledningsgrupp eller liknande
  • Erfarenhet av personalansvar
  • Erfarenhet av att tala inför publik
  • 10 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Erfarenheter från marknadsföring och/eller sälj, med goda resultat
  • Universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet

ROLLEN KOMMER GE DIG

  • Stort inflytande och påverkan i SWEDMA’s utveckling
  • Du får chansen att vara med om SWEDMA’s förändringsresa 2.0
  • Möjlighet att göra dig ett namn i branschen
  • Stor variation på arbetsuppgifterna
  • Självständigt arbete med korta beslutsvägar
  • Leda och utveckla en intressant bransch i förändring
  • Leda och utveckla fast och inhyrd personal
  • Möjlighet att utöka ditt nätverk
  • Kontor i centrala Stockholm

OM SWEDMA

SWEDMA – Swedish Data & Marketing Association – sammanför såväl leverantörer som köpare i det svenska ekosystemet för datadriven marknadsföring och kommunikation. SWEDMA samlar hela värdekedjan och skapar optimala förutsättningar för att arbeta ansvarsfullt med datadriven kommunikation – och bidrar till det som ett enskilt företag inte självt kan uppnå.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se