Malmö

Swedish Nutra söker Art Director

Om tjänsten
– Utveckla vår grafiska profil och designa trycksaker såsom förpackningar, foldrar, flyers, och broschyrer.
– Skapa material till SoMe kampanjer och designa hemsidor och effektiva landningssidor på hemsidor (vi tar in hjälp för att bygga det du designar)
– Underhålla våra sociala mediekanaler
– Vara delaktig i att lägga marknadsstrategin

Då vi är ett litet gäng som växer i raskt tempo hjälps vi alla åt och du kan även förväntas vara aktivt delaktig i andra interna projekt eller gemensamma frågor.

Vi söker dig som
– Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kan visa upp portfolio, länkar, hemsidor eller liknande
– Arbetar obehindrat med Adobes program såsom Photoshop, Illustrator och Indesign. Rörligt är ett plus men inget krav
– Har ett öga för design och estetik samt kan skapa innehåll för olika kampanjer med utmärkt kvalitet
– Erfarenhet av retail och e-handel
– Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du har
– Arbetat mot både B2B och B2C
–  Erfarenhet av att skapa en marknadsstrategi
–  Kunskaper inom SEO

Du är
Som person är du kreativ, driven och målinriktad. Du samarbetar väl med andra samtidigt som du kan driva ditt arbete framåt på egen hand. Du trivs i en föränderlig miljö och tycker om att komma med kreativa förslag och lösningar. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och tvekar inte att hjälpa till med uppgifter utanför dina egna ansvarsområden. Vi växer stadigt och ser att du trivs med att vara med på en omväxlande och rolig tillväxtresa.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Grundstenen lagd till nytt massabruk i finska Kemi

redaktionen@branschkoll.se

Avisera har kompenserat för 20.000 ton koldioxid – ”bättre än vi kunnat föreställa oss”

Förpackningsföretaget Avisera tog 2017 fram en produktmärkning för klimatkompenserade förpackningar, trycksaker och påsar. Efter att de senaste fem åren klimatkompenserat för tjugotusen ton koldioxid lägger man nu till nya projekt som bland annat ska skydda regnskogen i Amazonas.

– Miljömärkningen Återbära är numera standard hos oss och majoriteten av Aviseras kunder ser det som en hygienfaktor med helt klimatneutrala förpackningslösningar, berättar Rosanna Selén, Head of Sustainability på Avisera.

Sedan lanseringen har Återbära har kunder som J.Lindeberg, Haglöfs, Nudie Jeans, Vagabond och Lyko tillsammans klimatkompenserat för tjugotusen ton koldioxidutsläpp.

– Att vi fem år efter lansering har klimatkompenserad för tjugotusen ton koldioxidutsläpp är ett bättre utfall än vad vi kunnat föreställa oss. Det är ett bevis för att det går snabbt att göra skillnad för miljön när man väl bestämmer sig, säger Rosanna Selén på Avisera.

Klimatkompenserar i Amazonas

För att kompensera kombinerar Avisera nu två nya projekt som är Verra-certifierade enligt VCS-standarden (Verified Carbon Standard). Klimatkompensationen äger rum i Amazonas, Brasilien samt östra Uruguay. I Amazonas verkar projektet för att skydda regnskogen och minska utsläpp genom att förebygga skövling av skog.

– I Uruguay omvandlas mark som blivit skadad av betesdjur till en skog med biologisk mångfald. Som komplement till detta så har projektet skapat en hållbar timmerindustri i landet som är FSC-certifierad. Projektet har redan tiodubblat arbetstillfällena i området.

redaktionen@branschkoll.se

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se