Logga in

Swedbank söker Marketing Manager

09 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Har du en passion för marknadsföring och ett stort driv?

Tillsammans med oss har du en möjlighet att:
  • Att stärka Swedbanks varumärke och driva marknadsaktiviteter som bidrar till att öka försäljningen inom prioriterade produktområden
  • Planera, koordinera och med ansvar för kampanjbudget och KPI uppföljning med syfte att skapa kostnadseffektiva och innovativa kampanjer
  • Ha nära samarbete internt med både privat- och företagsaffären samt med bankens externa samarbetspartners som reklambyrå och mediebyrå
  • Driva och följa upp marknadsaktiviteter i Swedbanks egna kanaler och i köpt media riktat till privat- och företagskunder

Vi söker dig som har:

  • En utbildning inom marknadsföring och med erfarenhet av projektledning
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet från marknadsavdelning eller reklambyrå
  • Tidigare erfarenhet av kampanjer i traditionella, digitala och sociala kanaler
  • Vana att driva projekt från start till mål och att hålla hög kvalitet i dina leveranser
  • Du har affärsfokus och är en resultatinriktad problemlösare som gillar att driva förändring
  • Du ska kunna arbeta med flera parallella projekt samtidigt och kunna hålla fokus, klara tighta tidsramar och leverera med hög kvalitet
  • Du behöver vara flexibel och mycket bra på att samarbeta
  • Kan uttrycka sig obehindrat på engelska och svenska både i tal och skrift

”Bli en del av vårt team och…

I en engagerande och kreativ miljö där du kommer arbeta nära tillsammans med ett mycket skickligt team som kännetecknas av öppenhet, engagemang, professionalitet och värme. Hos oss arbetar du i en dynamisk och spännande miljö där våra kunder ständigt står i fokus!  Jag tror på att nyckeln till framgång är samarbete och laganda och att ha en arbetsmiljö där du har kul och känner din betydelse. Tillsammans med oss på Marketing blir du en del av vår viktiga resa framöver där vi tror att du kommer växa och utvecklas i din karriär.” Ulrica Krés, din framtida chef

Tjänsten avser ett vikariat till 2021-10-31

Vi ser fram emot din ansökan senast den 16.10.2020.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.