Sveriges Tidskrifter med seminarium om ”papperskrisen”

Printpool och Kapero är inbjudna som experter.

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT (Inkl. Promotion)
1.400 kr/månad Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.
promotion
Från: 298 kr/månad Läs allt vi skriver om produktmediabranschen
Annons

Hemleveransföretag inför flergångsförpackningar – söker patent på konceptet

Gör 600.000 leveranser varje månad – ska minska användningen av papperspåsar och kartonger genom återanvändbara förpackningar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pulpac utvidgar nätverket x 2

Ämnen i artikeln: Formed FiberPulpac

Det ena för integration och försäljning – det andra inom efterbearbetning.

Ämnen i artikeln: Formed FiberPulpac
redaktionen@branschkoll.se
Annons

IDÉ House of Brands öppnar nytt kontor och showroom i Stockholm – söker personal

Ämnen i artikeln: Idé House of Brands

IDÉ flyttar till Barnhusgatan 16 samma adress som New Wave Group och en rad andra profilaktörer håller till.

Vi intensifierar nu vår expansion i ”Nordens huvudstad” Stockholm genom att flytta till nytt kontor och showroom på den för branschen kända adressen Barnhusgatan 16. Genom den strategiskt valda adressen kommer vi nu kunna erbjuda våra kunder en unik upplevelse med tillgång till vårt starka Stockholms-team i inspirerande mötesmiljö och med totalt 3 våningar med produkter och referenscase. Samtidigt får vi nära tillgång till många av våra viktiga samarbetspartners i samma trapphus, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Läs också: IDÉs ”kronprins” Kjetil Amundsen talar på Print Next 24 november

Viktiga faktorer i de rekryteringar vi genomför nu

IDÉ House of Brands tror att den nya centrala arbetsplatsen är en viktig pusselbit inte bara för kunder och personal men också för att kunna locka till sig den nya kompetens som bolaget är på jakt efter.

För att möta ökad efterfrågan och fortsätta vår tillväxt önskar vi också utöka vårt team av prouktmediaspecialister. Våra publicerade tjänster med placeringsort Stockholm är för närvarande Sales Manager Sweden, Nordic Key Account Manager, Key Account Manager samt E-commerce coordinator, skriver bolaget.

Ämnen i artikeln: Idé House of Brands
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Mössa som entrébiljett till SM-veckan

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Efter succén – nu kommer fler plädar från Ukraina

Ämnen i artikeln: House of Regalo

Efter att Branschkoll skrivit om Ukrainapläden som House of Regalo hade med sig till höstmässan på Birger Jarl så tog det fart och pläderna är nästan slut.

Rony Abou Nader som driver House of Regalo tog då kontakt med den ukrainska leverantören för att kolla om de hade något mer på lager.

– Efter artiklen är det flera som ringt och frågat efter ullplädar jag har pratat med de som producerar och de uppskattar hjälpen jättemycket. Jag frågade om de hade något mer på lager som vi kunde köpa för att hjälpa dem ännu mer och det visade sig att de hade några plädar till, berättar Rony Abou Nader för Branschkoll.

”Limited Edition”

De nya plädarna finns i tre färger och endast 350 stycken av varje pläd, de kommer säljas som ”limited edition”.

Ämnen i artikeln: House of Regalo
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ejendals vann pris för bästa print-kampanj

Ämnen i artikeln: Ejendals

Återförsäljare i byggbranschen gjorde om butiker till valstugor – försäljningen ökade med 16 procent.

Ejendals som bland annat säljer skor och handskar till byggbranschen vann i förra veckan pris i tävlingen Inhouse för bästa kampanj i kategorin Print.

Inhousetävlingen skriver på sin Linkedin-sida att Ejendals kampanj ”Vi hjälper dig att välja rätt” var en ”valkampanj” som skapades för att hjälpa professionella att välja rätt skyddshandskar, där återförsäljare i byggbranschen fick möjligheten att göra om sin butik till en valstuga. Det tryckta materialet omfattade bland annat valaffischer till butiksställ och framför allt den unika valsnurran!

”Det roliga och annorlunda säljmaterialet var mycket uppskattat av såväl butikssäljare som kunder och kännedomen om varumärkena i kampanjen ökade dessutom.”

Tävlingen Inhouse drivs av Arkitektkopia med syftet att lyfta reklam som är producerad ”inhouse” på företag.

Ämnen i artikeln: Ejendals
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Anmälan öppen till den ”nya” profilmässan

Ämnen i artikeln: Profil & Promotion

Event för möten samt sälj- och marknadsföring går parallellt.

Ämnen i artikeln: Profil & Promotion
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rudholm släpper plattform för spårbarhet via etiketten

Ämnen i artikeln: BamatexEtikettRudholm Group

Rudholm Group som bland annat äger Bamatex har nu fullt ut släppt sin plattform ”Sharelabel” som ska möta morgondagens krav på spårbarhet. Varje etikett har sin egen unika kod eller chip.

Ämnen i artikeln: BamatexEtikettRudholm Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

IT-System för profilbranschen hackat – flera amerikanska aktörer påverkade

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordic Profile Fair släpper utställarlistan

Ämnen i artikeln: ElmiaNordic Profile Fair

Tiden går fort och snart är det den 17-19 januari då nästa hybridmässa går av stapeln på Elmia i Jönköping och hemifrån/på kontoret digitalt via datorn.

Nu har PWA släppt utställarlistan som i dagsläget enligt uppgift består av cirka 90 leverantörer.

Du hittar listan med utställare här.

Ämnen i artikeln: ElmiaNordic Profile Fair
redaktionen@branschkoll.se
Annons