Logga in

Svenska Spel upphandlar produktionsbyrå

05 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Svenska spel upphandlar nu en produktionsbyrå som från givna grafiska riktlinjer ska ta fram annonser till tidningar, webbanners, affischer, rollups, utomhusreklam, powerpoint-presenationer och annat grafiskt material.

Man benämner tjänsterna som ”produktion av kommunikations- och marknadsföringsmaterial” som ska göras för modervarumärket Svenska Spel och samtliga produktvarumärken inom kategorierna Turspel, Sport & Nätspel, Vegas samt Casino Cosmopol.

Värdet uppskattas till fyra miljoner kronor per år med en avtalstid på två år med möjlighet att förlänga ett år. Avtal ska skrivas med en leverantör.

Lägsta tillåtna pris

Man har på de olika rollerna angett lägsta pris att ange – dessa får man alltså inte gå under.

  • Operativ projektledare – 650 kr
  • Art Director (AD) – 700 kr
  • Formgivare/Originalare – 550 kr
  • Digital Producent / Digital Producent animation/rörligt  – 650 kr
  • Copywriter – 650 kr

Syftet med upphandlingen är ”att utveckla och etablera en optimerad och effektiv produktion av analogt och digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial, samt skapa möjligheter för samordning och synergier mellan olika produktionsaktiviteter för Svenska Spels räkning”.

Sista dag att lämna anbud är 2018-02-19. Underlaget finns på opic.com.

335 företag tar bort vilseledande påståenden om papper och tryck – Norden inget undantag

Projektet Two Sides, som drivs i Norden av nätverket Grafkom, sätter stopp för företags missledande kommunikation kring pappers- och tryckindustrin. Och man har nått stor framgång – även i Sverige. (mer…)

EU-parlamentet har röstat ja till att förbjuda vissa plastartiklar

För några veckor sedan röstade EU-parlamentet igenom ett förbud

Mackmyra kopplar upp whiskeyn med NFC-taggar på flaskorna

NFC-taggarna, som levereras av ett nordiskt bolag, ska möjliggöra ”digital proveniens”.

Nu kommer Amazons tryckta julkatalog

Amazon släpper sin första tryckta katalog för högtids-shopping någonsin – skickas ut till miljontals hushåll under november.

Han tar över som vd för Eskils i Borås

Henric Wiklund tillträdde nyligen tjänsten som vd för Eskils Tryckeri i Borås. (mer…)

Billes köper logistikföretag

Billes förvärvar logistikbolag. På bilden står Fredrik Bille, Klas Hedén, Niklas Bille och Christer Samuelsson. (Foto: Niklas Maupoix)

Billes är logistikbolaget Dios största kund och står för ungefär halva Dios omsättning på runt 17 miljoner kronor. Nu köper Billes sin underleverantör och får in flera nya tjänster under sitt tak. (mer…)

Massivt program på Grafkom Workflow Summit

Nästa vecka den 13 november arrangerar nätverket Grafkom sin kunskapsdag Workflow Summit för första gången. 25 talare i tre spår delar med sig av kunskap till de nu över 150 deltagarna från hela Norden. (mer…)

Husqvarna stänger in gräsklippare på flygplats – Interaktiv skärm från Storbildsfabriken vägleder

(Bild: Storbildsfabriken)

För att uppmärksamma sina robotgräsklippare har Husqvarna skapat en uppseendeväckande kampanj. (mer…)

Tryckeri tar lounge-koncept vidare till nästa stad

Onlinetryckeriet Flyeralarm har ett litet annorlunda showroom-koncept som de kallar för ”Flyeralarm Lounge”.