Gå till innehållet

Svenska Spel upphandlar produktionsbyrå

Puls

Svenska spel upphandlar nu en produktionsbyrå som från givna grafiska riktlinjer ska ta fram annonser till tidningar, webbanners, affischer, rollups, utomhusreklam, powerpoint-presenationer och annat grafiskt material.

Man benämner tjänsterna som ”produktion av kommunikations- och marknadsföringsmaterial” som ska göras för modervarumärket Svenska Spel och samtliga produktvarumärken inom kategorierna Turspel, Sport & Nätspel, Vegas samt Casino Cosmopol.

Värdet uppskattas till fyra miljoner kronor per år med en avtalstid på två år med möjlighet att förlänga ett år. Avtal ska skrivas med en leverantör.

Lägsta tillåtna pris

Man har på de olika rollerna angett lägsta pris att ange – dessa får man alltså inte gå under.

  • Operativ projektledare – 650 kr
  • Art Director (AD) – 700 kr
  • Formgivare/Originalare – 550 kr
  • Digital Producent / Digital Producent animation/rörligt  – 650 kr
  • Copywriter – 650 kr

Syftet med upphandlingen är ”att utveckla och etablera en optimerad och effektiv produktion av analogt och digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial, samt skapa möjligheter för samordning och synergier mellan olika produktionsaktiviteter för Svenska Spels räkning”.

Sista dag att lämna anbud är 2018-02-19. Underlaget finns på opic.com.

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll