
Henrik Olsson, SDR.
Print och TV starka tillsammans.
Efter en lyckad testperiod under hösten med ökad försäljning för ÖoB så har de valt att ingå ett samarbete med Svensk Direktreklam (SDR) som startar i början av 2021.
– Oadresserad direktreklam är vårt huvudmedia tillsammans med TV och en stark motor för vår veckovisa försäljning. Vi har under en period haft en affärsdialog och under hösten haft igång ett test tillsammans med Svensk Direktreklam (SDR), vilket har fallit väl ut på samtliga av våra mätpunkter. Vi kan framför allt se en försäljning som kommer igång tidigare i veckan med helgdistribution, så från och med i början av nästa år startar vi ett partnerskap med SDR, säger Fredrik Johansson, Kommersiell Chef för ÖoB, i ett pressmeddelande.
SDR ser tillväxt trots Corona
SDR säger att man ”trots den påfrestande samhällssituationen med Corona-pandemin” har en god tillväxt och tar marknadsandelar. Under hösten har man inlett samarbete med varumärken som Willys, Tempo och Handlarn.
Vår strategi i takt med omvärldsförändringarna är att växa tillsammans med våra partners och framåt vara den som kommer att leverera reklam, lokaljournalistik- och samhällsinformation hem till Sveriges hushåll under helgen, skriver SDR i ett pressmeddelande.