Logga in

Sundqvist och Top Swede är de senaste hästarna i Unitedprofiles stall

21 oktober, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Det Göteborgsbaserade bolaget Top Swede som är en leverantör av yrkeskläder ansluter sig nu till Unitedprofile. Varumärket sägs bli ett starkt tillskott inom utbudet av arbetskläder och skyddsskor.

Top Swede är ett svensk varumärke av skyddskläder och finns beläget i Göteborg där design och utveckling sker tillsammans med produkttestare från olika yrkesgrupper, skriver de i ett pressmeddelande.

– Unitedprofile gör att våra produkter bli mer lättillgängliga till fler återförsäljare på marknaden vilket är ett viktigt steg för tillväxten inom Top Swede. Fördelen att vi centralt kan styra vårt sortiment gör det tidsbesparande både för oss men inte minst för återförsäljarna, säger Jonas Sjölander på Top Swede.

Sundqvist levererar köksredskap inom premiumsegementet

Artikeln om Top Swede hann knappt bli klar innan nästa leverantör var ansluten till Unitedprofile, nämligen Sundqvist som är en leverantör av köksredskap inom premiumsegmentet.

Och bland deras varumärken återfinns Global, ScanPan och Pulltex med allt från knivar och skärbrädor till stekpannor och grytor, samt andra tillbehör för köket.

– Unitedprofile är nästa steg i vår resa att digitalisera vår verksamhet. Med en bra teknisk plattform och ett brett nätverk av seriösa företag inom profil-branschen hoppas vi att kunna nå ut bredare och göra affärer på ett enklare sätt. Våra välkända varumärken och fina produkter kommer definitivt att bidra till ett stärkt kunderbjudande, säger Mike Öberg , ansvarig för Profilering på Sundqvist, i ett pressmeddelande.

Industrigrupp köper etikettverksamheten Märkas av Eson Pac

Mårten Andersson är vd för Volati. (Bilder: Press)

Gör sitt andra etikettförvärv på kort tid – växer snabbt inom etikett.

Elanders byter plattform för digitaltryck i Sverige

Elanders Sverige satsar stort på inkjet.

Trippel-sammanslagning i UK – siktar mot miljardomsättning

Jon Bailey (ProCo) Garry Peeling (Precision) och Jon Tolley (Prime). Tillsammans ska de bygga upp ett av Storbritanniens största tryckerier.

Tre tryckerier i Storbritannien slår sig samman och kommer gemensamt omsätta över en halv miljard kronor – med sikte på en dubblering inom tre år. (mer…)

De investerar i maskin som skräddarsyr lådan efter produkten – helt on-demand

Norska Akershus Reklame Team investerar i lådproduktion on-demand. Den styrs av en app, 3D-skanner finns för att mäta produkterna som ska ligga i och maskinen har ett API.

Tryckeri inleder samarbete med nedlagd tapetfabrik – ska trycka gamla mönster med med ny teknologi

Mönster från den anrika tapetfabriken som stängde på 80-talet får nytt liv med digital teknik.

4Sign breddar sin leverantörsbas – ”en utvärderingsperiod kan man säga”

I dagarna kom ett pressmeddelande om att 4Sign och Signcom inleder ett nytt samarbete. Branschkoll har varit i kontakt med 4Signs kedjeledare Jonas Albinsson som berättar mer om det nya samarbetet och hur det passar in i 4Signs övergripande strategi.

Mässan Sign&Print ställs in – flyttar till nätet

Mässan Sign&Print Scandinavia blir digital i februari 2021.

Den svenska grafiska mässan blir digital i februari 2021 och planeras fysiskt till 2022 istället. (mer…)

200 miljoner kronor per år ska få barn att läsa mer och bättre

Regeringen och samarbetspartierna satsar 200 miljoner kronor årligen i ett ”läspaket” som ska hjälpa fler barn och ungdomar att läsa mer. Tryckta texter ska få ”fortsatt stort utrymme”.

Podd-premiär: Michael Mossberg om inkjet, affärsmodeller, miljö och pandemin

Branschkoll har startat en podd och har redan publicerat fyra avsnitt. De första tre har haft gäster från produktmedia-branschen men nu är det podd-premiär för tryckeribranschen. Först ut är Michael Mossberg från Edvard Schneidler. (mer…)