Succémässa för Master Design – ”Vi har ett härligt momentum i bolaget”

Master Designs monter där man genomgående utgått från prickarna som förklara processen bakom en lyckad kampanj.
Master Designs monter där man genomgående utgått från prickarna som förklara processen bakom en lyckad kampanj.

Master Design var en av utställarna på Profil och Promotion-mässan och med en väl genomtänkt monter där man fokuserade på hur processen bakom en lyckad produktmedia-kampanj ser ut hade man fullt upp med entusiastiska besökare under hela mässan.

– Istället för att visa upp många produkter gjorde vi det här, säger Peter Wärnfeldt som är försäljningschef på Master Design och pekar mot väggen i montern.

På väggen sitter en roadmap över hur det går till när Master Design hjälper kunderna att ta fram en kampanj. Peter berättar att Master Design har ett ”reklambyråtänk”, fast då såklart är specialiserade på produktmedia och jobbar mycket med cases, pitchar och kreativa lösningar.

– Först kommer analysfasen där vi tittar på vad det är företaget vill uppnå, ofta kommer de till oss och säger att de vill ha det här och det där och då gäller det att stanna upp och ställa tusen frågor för att förstå kundens faktiska behov, vad är det kunden vill uppnå, säger Wärnfeldt och fortsätter:

– När vi väl har förstått kundens behov kommer den kreativa fasen, där vi använder vår expertis för att hjälpa kunden uppnå kampanjens syfte, här händer det ofta att vi kommer med förslag som kunden inte alls förväntade sig men som blir en aha-upplevelse för kunden. Och när vi gemensamt kommit fram till den bästa lösningen så börjar vi ta fram det som ska bli slutresultatet.

Gör allt intellektuellt arbete

peter master
Försäljningschef Peter Wärnfeldt visar en läckert designad bricka som är pricken över i:et i den kampanj Master Design tog fram åt Karolinska Institutet.

Förutom att ta sig an uppdragen på samma sätt som en reklambyrå så har Master Design kompetensen att göra allt det intellektuella arbetet inhouse. Med egen ateljé, där man tar fram designs och helhetslösningar.

– Vi gör allt utom att producera och plocka, säger Wärnfeldt.

Annons

Och det är i Master Designs ateljé som man designat den egna monterlösningen på mässan, där man använt de färglada prickarna på montern som utgångspunkt för allt som pågår i montern.

– Prickarna på väggen går från väggen till våra kläder som går i samma färger, till tablettaskarna vi delar ut som är tryckta med samma budskap som väggen, till själva godiset i askarna som också har samma färg, ner till dojorna, säger Wärnfeldt och pekar på sina sneakers från Craft med sin prickiga logotyp.

”Vi har gjort en hel del förändringar i bolaget”

master design
Maria From och Roger Lobergh som tillsammans driver Master Design besöker mässan.

På vägen ut från mässan springer Branschkoll in i Maria From och Roger Lobergh som sedan ett tag tillbaks äger Master Design tillsammans.

– Vi har gjort en hel del förändringar det senaste året, framförallt har vi jobbat mycket med vårt varumärke internet, teambuildning, kompetensutveckling med mera, berättar Roger Lobergh, vd på Master Design.

Vidare berättar de att Master Design har flera nya medarbetare i personalen, flera av dem är lite yngre. I början av pandemin sa man upp åtta medarbetare, sedan dess har man anställt ny personal samt återanställt några av de som tvingades lämna under pandemin.

Man har också flyttat sitt lager och nyligen anordnat ett väldigt lyckat frukostevent som 80 kunder dök upp på där man först hade en föreläsning av Arvid Axland, följt av workshops.

– Vi har fått in yngre människor i företaget som inte är branschblinda utan kan se på uppdraget med nya ögon, det är en bra mix nu mellan juniora och seniora medarbetare. De som börjat hos oss i höstas har precis hunnit bli varma i kläderna och vi har ett härligt momentum i bolaget och har börjat 2023 med riktigt bra energi, avslutar Maria From.

Annons

Hon tar över vd-rollen på Ettiketto i Sverige

Rikard Johanna Ettiketto 1800
Ämnen i artikeln: Ettiketto

Rikard Ahlin ska fokusera på etikettkoncernens tillväxt i norra Europa.

Johanna Herstedt efterträder Rikard Ahlin som vd för Ettiketto AB. Hon börjar sin nya tjänst 24 februari, meddelar företaget på Linkedin.

Johanna Herstedt har närmast avslutat Volati management program, ett ledarskapsprogram för framtida chefer inom Volati-koncernen. I tidigare roller har hon arbetat som konsultchef inom IT samt marknadsansvarig på ett e-handelsföretag.

Fokus på tillväxt i norra Europa

Rikard Ahlin meddelar att han framöver kommer lägga fokus på vd-rollen för koncernen, Ettiketto Group, där Ettikettos svenska och norska verksamhet samt Beneli ingår. Branschkoll rapporterade i slutet av 2024 om Ettikettos tillväxtplaner och omsättningsmål i en längre intervju.

Annons

– Vi har de senaste åren byggt ett större och starkare Ettiketto AB både genom organisk tillväxt men framför allt genom att integrera de fyra bolag vi förvärvat i Sverige sedan 2020. Under integrationsfasen har jag varit vd i samtliga Svenska bolag och nu när vi är genom den fasen är det dags att lämna över stafettpinnen till Johanna så att jag fullt ut kan fokusera på min roll som vd för Ettiketto Group och vår fortsatta tillväxt där målet är att bli en av de ledande aktörerna i norra Europa, säger han i ett uttalande.

”Hon är rätt person”

Han kommenterar även rekryteringen av Johanna Herstedt som ny vd för det svenska bolaget:

– Ettiketto AB är idag ett välfungerande och starkt bolag med gott renommé på den svenska marknaden och jag är både glad och stolt över att kunna presentera Johanna som ny vd för bolaget. Jag är övertygad om att hon är rätt person att leda bolaget framåt genom att bibehålla vår fina företagskultur och fortsätta utveckla vår verksamhet till långsiktig framgång.

Vill bygga vidare på stark grund

Johanna Herstedt säger att hon är stolt och glad för förtroendet att ta över som vd för Ettiketto AB och att det ska bli spännande att tillsammans med alla nya kollegor bygga vidare på den starka grund Ettiketto etablerat idag.

– Genom marknadens bästa service, bredaste produktutbud, och ett stort engagemang för våra kunder ska vi vara den självklara helhetsleverantören av etiketter och etiketteringsutrustning. Jag ser särskilt fram emot att vara del av den fantastiska företagskultur som är en av framgångsfaktorerna till att Ettiketto är Sveriges ledande etikettbolag.

Ämnen i artikeln: Ettiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Börsnoterad posteraktör i knipa – genomgår massiv utspädning av aktier

Desinio Fredrik Palm

Nu tar långivarna över kontrollen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Postnord tar bort 150 tjänster i Sverige

Letter bag 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fler tryckerier lyfter fördelarna med svensk produktion

SE tryck

Ytterligare två tryckerier har paketerat koncept med svenskmärkt produktion.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Addbrand investerar i digitalpress

Patrik S Addbrand 2 scaled 1800

Ser ökad efterfrågan och satsar på befintlig maskinmodell: ”mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss”.

Addbrand har beslutat att installera en ny HP Indigo 7900 i sin maskinpark. Investeringen ska stärka företagets produktionskapacitet och möta ökad efterfrågan, meddelar leverantören Visutech.

Den nya digitala tryckpressen ska placeras bredvid företagets befintliga maskin av samma modell. Maskinen väntas vara i drift i januari.

Patrik Sjölin, vd på Addbrand, säger i ett uttalande:

– Att investera i ytterligare en HP Indigo 7900 är ett naturligt steg för oss. Vi har använt HP Indigo-teknologin i många år och är mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss med att kunna trycka med upp till sju färger i pressen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri överklagade i domstol – fick rätt och kammar hem upphandling

LINKOPINGS DOMSTOL 0333 1800

Uppskjuten skatt inte grund att förkasta ett anbud.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon blir vd för Spoon i Sverige

Spoon highres 44 1800

”2025 kommer bli ett viktigt år”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Norskt bokbinderi: ”Kapaciteten i Sverige är begränsad”

Johnsen 1800 1

Bokbinderiet Johnsen, en del av Merkur-gruppen, ser möjligheter att ta större marknad i Sverige.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boktryckeri startar med produktion av interaktiva böcker

readioo livonia 480x480 1800

Inleder samarbete med svenskt techbolag för att göra den tryckta boken till en interaktiv läsupplevelse.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska foliera tåg och byggnader till ett värde av 100 miljoner

88aa8a781fe17b30 800x800ar 1800

Tre skylt- och dekorföretag får dela på kakan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons