Logga in

Succé för Grafkom Workflow Summit – alla presentationer och inspelningar

15 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

En av huvudtalarna var Martijn Eier från Cloudprinter som gjorde ett stort avtryck på deltagarna när han berättade om sitt API för branschen. (Bild: Morten Reitoft, Inkish)

Grafkoms Workflow Summit som i tisdags arrangerades för första gången blev en omedelbar succé. 186 deltagare från 14 länder var på plats i Stockholm för att lära sig mer om automatisering.

25 talare i tre spår delade med sig av kunskap inom vitt skilda områden. Med ämnen som spände från automatisering med APIer till tips & tricks i Pitstop server – så fanns det något för alla. Många deltagare uttryckte svårigheter att välja presentation med tre parallella spåren.

– För att vara försa gången vi gör ett internationellt event helt på engelska så är det väldigt roligt att vi kunde locka tryckerier från i stort sett hela Norden och talare från både Nordamerika och många andra Europeiska länder, säger Grafkoms Magnus Thorkildsen i en kommentar.

Ladda ner alla presentationer och se inspelningar

För dig som inte hade möjlighet att vara på plats finns samtliga talares presentationer upplagda på Grafkom.se och där finns också inspelningar från en stor del av talarna. Inkish var på plats och direktsände delar av nätverksträffen.

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)

Etiketter och tryckpapper av gräs

Det nya materialet är till 50 procent gjort av gräs – med bland annat kraftigt minskad vattenåtgång vid tillverkningen. Papperet som lanserades 2017 finns nu också som etikettmaterial.  (mer…)