Logga in

Succé för Grafkom Workflow Summit – alla presentationer och inspelningar

15 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

En av huvudtalarna var Martijn Eier från Cloudprinter som gjorde ett stort avtryck på deltagarna när han berättade om sitt API för branschen. (Bild: Morten Reitoft, Inkish)

Grafkoms Workflow Summit som i tisdags arrangerades för första gången blev en omedelbar succé. 186 deltagare från 14 länder var på plats i Stockholm för att lära sig mer om automatisering.

25 talare i tre spår delade med sig av kunskap inom vitt skilda områden. Med ämnen som spände från automatisering med APIer till tips & tricks i Pitstop server – så fanns det något för alla. Många deltagare uttryckte svårigheter att välja presentation med tre parallella spåren.

– För att vara försa gången vi gör ett internationellt event helt på engelska så är det väldigt roligt att vi kunde locka tryckerier från i stort sett hela Norden och talare från både Nordamerika och många andra Europeiska länder, säger Grafkoms Magnus Thorkildsen i en kommentar.

Ladda ner alla presentationer och se inspelningar

För dig som inte hade möjlighet att vara på plats finns samtliga talares presentationer upplagda på Grafkom.se och där finns också inspelningar från en stor del av talarna. Inkish var på plats och direktsände delar av nätverksträffen.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.