Logga in

Succé för Grafkom Workflow Summit – alla presentationer och inspelningar

15 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

En av huvudtalarna var Martijn Eier från Cloudprinter som gjorde ett stort avtryck på deltagarna när han berättade om sitt API för branschen. (Bild: Morten Reitoft, Inkish)

Grafkoms Workflow Summit som i tisdags arrangerades för första gången blev en omedelbar succé. 186 deltagare från 14 länder var på plats i Stockholm för att lära sig mer om automatisering.

25 talare i tre spår delade med sig av kunskap inom vitt skilda områden. Med ämnen som spände från automatisering med APIer till tips & tricks i Pitstop server – så fanns det något för alla. Många deltagare uttryckte svårigheter att välja presentation med tre parallella spåren.

– För att vara försa gången vi gör ett internationellt event helt på engelska så är det väldigt roligt att vi kunde locka tryckerier från i stort sett hela Norden och talare från både Nordamerika och många andra Europeiska länder, säger Grafkoms Magnus Thorkildsen i en kommentar.

Ladda ner alla presentationer och se inspelningar

För dig som inte hade möjlighet att vara på plats finns samtliga talares presentationer upplagda på Grafkom.se och där finns också inspelningar från en stor del av talarna. Inkish var på plats och direktsände delar av nätverksträffen.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland, Estland och Norge – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)

Broker tar in 3 miljoner dollar i tillväxtkapital

”Vi kan göra samma sak för print-on-demand-industrin som Airbnb gjorde för reseindustrin”. Global printaktör tar in nytt kapital.