Logga in

Stronger söker Content/Graphic Designer

09 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Vilka är vi?

Stronger är ett träningsklädmärke från Sverige som genom global e-handel säljer uttrycksfulla träningskläder för kvinnor i över 100 länder via nätet.

Vi tror starkt på god hälsa, både mental och fysisk; vår vision är att motivera kvinnor världen över till att leva en aktiv och energirik livsstil genom att erbjuda snygga träningskläder med inspiration från naturen.

Genom en stark närvaro i sociala medier, säregen produktdesign och varumärkespaketering har Stronger tagit en stark roll som en av de främsta digitala varumärkena i Sverige. Vi är idag ett av de största varumärkena i vår nisch på Instagram i Sverige med över 450 000 följare från världen över. Med fortsatt starkt fokus på vår e-handel fortsätter vi nu växa internationellt för att sätta ytterligare avtryck på marknaden.

LIA hos oss

Arbetsplatsen är belägen centralt i Stockholm och på kontoret möts du av en modern entreprenöriell vardag med högt tempo i en rolig kombination av produktutveckling, marknadsföring och e-handel. Vi är ett ungt team och vi blir ständigt fler.

Content/Graphic Designer

Digital design finns i allt inom Stronger. Det är genom en unik digital närvaro vi inspirerar våra kunder, skapar cravings och levererar den unika känslan i varumärket Stronger. I vår roll som ledande inom digital design måste vi fortsätta vara i framkant och visa den mest innovativa och trendiga designen – i alla våra kanaler.

Vi söker nu dig som vill hjälpa till i det dagliga arbetet inom området grafisk och digital design. Vi söker dig som kan arbeta brett både i bildbehanding och grafik med Adobe Creative Cloud men även rörligt genom Adobe Premiere Pro m.m.

Har du ett grymt öga för grafisk design? Då vill vi träffa dig!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.