Logga in

Strömberg Distribution söker produktionsassistent

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

ARBETSUPPGIFTER

Som produktionsassistent arbetar du i en bred spindeln-i-nätet -roll där du övergripande ansvarar för att utföra tilldelade kunders uppdrag i syfte att behålla och utveckla kundrelationer.

Du ansvarar även för att bygga upp och utveckla starka kundrelationer samt att säkerställa att kunduppdragen levereras med rätt kvalité, hög leveranssäkerhet och god lönsamhet.

Exempel på beställningar som kommer in från kund utskicksmaterial som ska matchas, printas och skickas per post.

Dina uppgifter består bland annat av orderläggning och att skapa artiklar i företagets order- och lagersystem, fakturera samt planera och leda produktionsuppdrag inom affärsområdet logistik.

Din roll innefattar även receptionist / växel 15% av arbetsdagen (mellan kl.15.15-16.30).

Genom daglig kontakt med kunder planerar, koordinerar och följer du upp för att säkerställa leverans av projekten som ofta har korta ledtider.

Det är därför av stor vikt att du har koll på alla detaljer och håller medarbetare i produktionen, projektledare samt kunden kontinuerligt uppdaterad om hur uppdraget fortlöper.

Den här tjänsten passar dig som är precis i början av din karriär med erfarenhet av projekt och ett intresse för att vidareutvecklas inom projektledning.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av serviceinriktat arbete – gärna inom trycksaksbranschen, lager och logistik.

Branscherfarenhet är dock inte ett krav.

Det viktigaste är ditt engagemang, din attityd och vilja att lära. Du trivs i rollen som ”spindeln-i-nätet och med kundkontakt via olika media –

men primärt telefon och mejl. Du gillar att ge professionell service, att lösa problem och tål stress då det tidvis är hög arbetsbelastning.

Du måste också vara noggrann och ha ett gott sinne för detaljer.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)