Logga in

Strokirk-Landströms tryckte bästa reklamtrycksaken

07 oktober, 2014 | Av: Branschkoll | Dela:

Mattias Wolf från Strokirk-Landströms tog emot priset för bästa reklamtrycksak tillsammans med Ulrika Nabel från uppdragsgivaren Englessons. (Foto Fredrik Stehn)

Strokirk-Landströms kund Englessons vann priset för bästa reklamtrycksak på måndagens utdelning av Svenska Publishingpriset. Mattias Wolf från tryckeriet var med och hämtade statyetten.

Ulrika Nabel som är marknadschef på Englessons har stått för både copy och layout av möbelkatalogen som är tryckt av Strokirk-Landströms. Juryn använde orden ”flott och maffig” i sin motivering och för publiken berättade Ulrika Nabel om hur man har kunder som till och med samlar på katalogerna.

Inspirationskatalog 3900-25 2014-1.indd– Vi har så kallade collectors som ringer och frågar när nästa katalog kommer, sa en glad marknadschef på scenen.

Hon passade också på att tacka Strokirk-Landströms som skickade in bidraget till tävlingen

– Jag visste faktiskt inte att tävlingen fanns, avslutade Ulrika Nabel vinnarintervjun.

Bilden: Mattias Wolf från Strokirk-Landströms tog emot priset för bästa reklamtrycksak tillsammans med Ulrika Nabel från uppdragsgivaren Englessons. (Foto Fredrik Stehn)

Landa utökar produktionskapaciteten och börjar rulla ut pressar

Tryckpress från Landa installeras på tredje våningen hos tryckeriet ZRP i Kina. (Bild: Landa)

Med en ny produktionsenhet i drift och en till som ska börja byggas startar Landa serieproduktion av sina tryckpressar.

Maffigt – och viktigt – program med 31 talare på Workflow Summit

På tisdag 12 november går Workflow Summit i Stockholm och alla förberedelser är i stort sett klara. 31 talare kommer att vara på plats för att inspirera till automatisering i branschen. (mer…)

Hon är västra Sveriges främsta entreprenör

Evelina Lindgren som är vd för förpackningsföretaget Apak har gått vidare till riksfinalen i tävlingen EY Entrepreneur of the Year. (mer…)

Här är branschens 15 superföretag inom print och promotion

Många profil- och grafiska företag går fortsatt starkt och hela 15 företag tar glädjande sig in på listan över årets superföretag. Ett tydligt friskhetstecken och många av aktörerna kommer dessutom från den ”nya skolan”.

Tryckeri inleder offensiv satsning på produktmedia genom nyförvärvat bolag

Tillsammans omsätter bolagen drygt 33 miljoner kronor.

Branschpris till Pelle Anderson på A4 – ”har kontinuerligt förnyat det tryckta mediet”

2019 års pristagare av Grafiska Företagens stipendier för människor som driver branschen framåt. (Bild: Bengt Ljungberg)

Grafiska Företagens branschpris, som delas ut av GYF, går i år till Pelle Anderson (mer…)

Så höjer Olsson & Co värdet på produktmedia och trycksaker

Tomas Olsson vd och grundare av Olsson & Co, tillsammans med Louise Lindroth som ansvarar för hållbarhetsarbetet.

(mer…)

Skapa nya grafiska affärer med hjälp av API – så här gör du

Mogens Winther och Martijn Eier har startat Cloudprinter – nu ska de lära branschen hur man på bästa sätt kan använda API för att utveckla nya affärer. Träffa dem på Grafkom Workflow Summit den 12 november.

Behöver du lära dig mer om hur ett API kan användas inom grafisk affärsutveckling? Läs det här! (mer…)

Paragon satsar vidare i Sverige – öppnar i Göteborg och anställer nyckelpersoner från konkurrent

Paragon Groups satsning i Norden tar nya steg när man börjar använda Paragon som varumärke i Sverige.