Logga in

Strawberry skapar fysiska barnböcker av ljudböcker på Storytel

22 april, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

​Under hösten ska Strawberry och Storytel inleda ett samarbete där man kommer göra fysiska böcker av ljudböcker från Storytel Original Kids. Böckerna kommer ges ut på Strawberry förlag med start i augusti.

– Ett av de mål vi har med Strawberrys verksamhet är att hitta spännande samarbetspartners och upplägg, Storytel och detta samarbete är exakt ett sådant. Barnboken har verkligen en viktig position i fysiskt format och Maja Lindqvist, publicistisk chef för barn och ungdom hos oss, ser till att föra detta vidare i vårt framtidstänk för Strawberry. Vi har alla ett ansvar att gemensamt säkra framtida generationers läsande och skapa förutsättningar för att bredda och säkra vår branschs utveckling, säger Rebecka Leffler, CEO Strawberry Publishing, i ett pressmeddelande.

Strawberry Förlag ger under hösten ut:

  • Amerikaäventyret del 1 och 2 av Camilla Lagerkvist
  • Magiska sagor av Katharina Vittenlind
  • Nu börjar vi skolan del 1 och 2 av Katja Tydén

Så här ska Messe Düsseldorf Covidsäkrar Drupa – ansiktsmask blir obligatorisk

(Bild: Drupa)

Drupa gör nu allt för att kunna genomföra mässan.

Heidelberg överger Drupa

Heidelberg ställer in sitt deltagande på Drupa nästa år.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)