Storbildsbolaget söker säljare

sbb_logo_svart

Du som söker den här tjänsten har viss erfarenhet från branschen, gärna inom storformat. Du kommer arbeta aktivt och nära våra partnerkunder. Vi tror att du är en driven och självständig person som är van att arbeta under eget ansvar. 

Personliga egenskaper som vi uppskattar: Du är noggrann och ambitiös med ett stort engagemang. Du bör också vara initiativrik, självgående och ha ett positivt sätt. Tjänsten utgår från Helsingborg men våra kunder finns över hela landet. 

Då vi under året jobbat med att strömlinjeforma vår produktion, automatisera processer, och under hösten kommer att lansera en B2B webshop för nya samt befintliga kunder, är erfarenhet av digitala säljprocesser meriterande. Att kunna skapa förutsättningar för den digitala köparen. 

Gillar du utmaningar och vill vara med och påverka och bygga en större organisation så är du välkommen med din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse. 

Företaget

Storbildsbolaget är en av Skandinaviens ledande tillverkare av digitalt framställda storbilder. Vi ligger i framkant i den tekniska utvecklingen och nu är vi inne i en kraftig expansionsfas. Våra kunder finns inom retail, tryckeri och reklambranschen.  Storbildsbolaget är ISO certifierat för både ISO 9001 och ISO 14001, miljöarbetet är en naturlig del i vår utveckling. Idag är vi 22 medarbetare och omsätter ca 40 miljoner . 

Vår ambition är inom de närmsta tre åren växa till 60 miljoner i årsomsättning.

Ansökan skickas på mail till : jonas.hellke@storbildsbolaget.se

Frågor om tjänsten : Jonas Hellke 042-388971 , jonas@storbildsbolaget.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

ICA sparar 14 ton plast på ny sås-förpackningar – och därför byter man inte till papper

redaktionen@branschkoll.se

Svensk etiketthistoria: Branschkolls redaktör Åke hamnar på Strömsfors bruk och får sig en historielektion i svensk etikett-produktion

etikettpress

Så här när de flesta närmar sig sin semesterperiod med stormsteg så tänkte jag det kunde passa bra med ett tips om ett industrihistoriskt utflyktsmål.

Själv hamnade jag i Strömsfors bruk (beläget mellan Tranemo och Svenljunga) för en månad sedan av en slump i stort sett. Jag var på genomresa men imponerades av det stora huset, nästan ett slott ser det ut som från vägen, så jag var tvungen att stanna för att ta reda på vad det var för något pampigt som ligger mitt ute i den västsvenska skogen.

Då insåg jag att det inte bara var en villa utan en bit svensk industrihistoria jag kommit till. 1917 uppfanns nämligen etiketteringsmaskinen Svenske här. Den utvecklades i smedjan och det ledde till att den första Svenske levererades till AB Nya Centralbryggeriet i Vimmerby 1926 och drygt 30 år senare hade den 900:e Svenske levererats, och vid den tiden så fanns den över hela världen.

Men redan ett tiotal år innan Svenske blev klar så tillverkades förpackningar till cigarettmärkena Commerce och Fennia på Strömsfors bruk. Maskinerna var enligt uppgift lika snabba som 22 stycken flickor.

Så turistar ni i Sverige i sommar, stanna till då ni ser något uppseendeväckande. En intressant historia kan upptäckas både här och där. Och på köpet så kan man få en intressant middagsupplevelse. I grannbyn till Strömsfors bruk, Uddebo, åt jag min första pizza där fikonmarmelad var en av ingredienserna. Oväntat och överraskande gott.

Så nu får ni helt enkelt ta sommarledigt och leta efter branschrelaterade utflyktsmål. Och testa pizza med marmelad. Sedan hörs vi i augusti igen.

Ha en Trevlig Sommar.

/Åke Persson, redaktör Branschkoll Pack & Label

Strömfors bruk, en riktig svensk sommaridyll.
redaktionen@branschkoll.se

Cirkulärt – ny tidning till dig som omfattas av producentansvaret för förpackningar

Cirkulärt heter Förpacknings- och Tidningsinsamlingen:s helt nya magasin som vänder sig till dig som omfattas av producentansvaret för förpackningar.

Du får följa en förpacknings livscykel via intervjuer och reportage, statistik och tabeller, information och inspiration. Du möter några av FTI:s egna experter, men de blickar också ut mot både nutid och framtid där såväl forskare som konsumenter och producenter har fått komma till tals.

Idun Minerals, Tingstad och SIA Glass berättar om sina satsningar på hållbara förpackningar. Vincent Bjurberg, 21 och Freja Hammar, 19, ger sin syn på varför ungdomar tar återvinning på största allvar och forskaren Helén Williams berättar om vad som ger förpackningen en hjälteroll och hur morgondagens förpackningar kan se ut.

Bläddra i första numret av tidningen via den här länken. Tidningen finns också på engelska som du hittar här.

redaktionen@branschkoll.se

Smurfit Kappa ökar sin närvaro i Latinamerika med förvärv

redaktionen@branschkoll.se