Stor teknikåterförsäljare slutar helt med traditionell marknadsföring – satsar på Facebook istället

Johan Wahlberg, marknads- och försäljningschef på Inet
Företaget Inet säljer datorer och datortillbehör, både via webbshop och i fysisk butik. Med start vid årskiftet så bestämde sig Inet för att helt överge traditionell marknadsföring.
Istället så annonserar de numera uteslutande via digitala kanaler, främst via Facebook, Instagram, Adwords, mail, display och pre-rolls på Youtube, skriver Inet i ett pressmeddelande.
Inet omsätter idag 700 miljoner kronor och har 75 anställda med huvudkontor i Göteborg.
– Det är enkelt att få bra räckvidd med digital annonsering, alla kollar mobilen hela tiden. Vi arbetar datadrivet och med ett ”Customer Life Cycle-system” som hjälper oss hitta attraktiva erbjudande till varje enskild kund. All information vi får används till att fortsätta utveckla köpupplevelsen, säger Johan Wahlberg, marknads- och försäljningschef.
Bäst effekt av digital annonsering har Inet märkt av på Facebook och där tripplar de nu sin budget för marknadsföring. Vidare så sköter de produktionen av annonserna in-house med åtta medarbetare dedikerade till marknadsföring.