Logga in

Stor promotionaktör anställer ny vd och annonserar för fler förvärv

31 augusti, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Rekryterar ny vd externt och nuvarande vd går över till rollen som försäljningschef.

Bolagets nya vd tillträdde under augusti och tanken är att han ska leda företaget genom en expansiv fas.

Det är Mattias Westholm som blir Olympus nya vd. Westholm har tidigare varit vd på juristfirman Jansson & Norin och vice vd på spelbolaget Miljonlotteriet.

– Vi har tydliga tillväxtambitioner, där utvecklingen ska komma såväl genom organisk tillväxt som genom nya spännande företagsförvärv. I strategin med att bli en totalleverantör inom tryck och profilering har vi redan tidigare fusionerat tryckeriföretagen RS Gruppen, Studenttryck och LEA Produktion med Olympus, och ytterligare förvärv kommer komma, säger Olle Nordbäck, styrelseordförande för Olympus.

Mattias Westholm ny vd för Olympus

Westholm tar över vd-posten från Linda Rosberg som istället kommer bli försäljningschef på Olympus. I samband med det här så pensioneras bolagets nuvarande försäljningschef Bengt Svanberg från det dagliga arbetet, han kommer dock fortfarande vara aktiv inom bolaget, som rådgivare.

– Det finns en tydlig ambition att genom modernisering, digitalisering och kundfokusering på kort tid utvecklas till att bli nordens vassaste leverantör inom totalprofilering. Att helhjärtat få fokusera på den här utvecklingsresan känns extremt inspirerande, säger Westholm i ett pressmeddelande.

Olympus ägs av Perthon Group där Olle Nordbäck är vd. Här kan du läsa mer om Perthons förvärv av Olympus och sammanslagningen av Olympus och RS Gruppen som skedde för drygt ett år sedan.

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)