Logga in

Stockholmsbyrån som växer – ”Vi har flera stora nya uppdrag som kräver att vi blir fler”

28 april, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Teamet på byrån Mi Madre växer med ny delägare i Lisa Rosman (som står till höger). (Bild: Press)

Från första maj blir Lisa Rosman ny delägare och säljansvarig byrån Mi Madre.

Den kreativa byrån Mi Madre grundades 2019 av Terri Herrera och Mari Wigren. De har haft som strategi att skapa en slimmad byrå som istället skapar nätverk av olika kreatörer, anpassade efter olika kunders behov. Nu rekryterar de en av sina flitigaste samarbetspartners i Lisa Rosman.

Lisa Rosman är redaktör, copywriter, UX-writer och strateg med en bakgrund inom såväl kommersiella magasin som content marketing. Bland annat har hon varit vd på contentbyrån Oblong, redaktör på Damernas Värld (där Mari Wigren och Terri Herrera ingick i redaktionsledningen) och redaktör på DG Communications (där även Mari Wigren var AD). Hon är dessutom chefredaktör för Svenska Golfförbundets nya magasin Golfa! som konsult för Make Your Mark. Det uppdraget kommer att fortgå utanför Mi Madre.

– Var vi än har jobbat, har Lisa Rosman dykt upp. Nu har vi kapitulerat och insett att det är lika bra att anställa henne, säger Terri Herrera vd på Mi Madre i ett meddelande. Skämt åsido, Lisa är den vassaste skribent och redaktör vi vet. Hos oss går hon under namnet text-Jesus för sin förmåga att rädda alla texter och få dem att flyga.

Med Lisa Rosman räknar Mi Madre med att kunna utöka sitt erbjudande och skruva konceptet ytterligare. (Bild: Press)

– Det är så otroligt kul att bli en del av Mi Madre. Jag har följt dem med spänning sedan starten, och sett vilka kreativa och smarta kommunikationslösningar de skapat. Nu växlar vi upp ännu en nivå, och jag får känna på hur det är att bli morsa, säger Lisa Rosman.

Mi Madre brukar presentera sig som den perfekta morsan som styr upp ditt liv. Byrån gör reklamfilm, PR, producerar poddar, skapar sociala medie-strategier, gör tidskrifter, animerar filmer samt skapar företagsprofiler och visuella identiteter.

Bland kunderna finns Norstedts förlagsgrupp, Gran Canarias turistråd, Vi Media, Frisörföretagarna, Eriksbergskliniken, Blankens och rakhyvelsföretaget Estrid.

– Vi har funderat på om det är rätt läge att rekrytera, med tanke på Covid-19, men kan faktiskt inte vänta längre eftersom vi har flera stora nya uppdrag som kräver att vi blir fler – den senaste månaden har bland annat El Taco Truck och betaltjänstleverantören Loomis tillkommit som kunder. Vi är glada – och lite förvånande – över att det går så bra trots att det stormar runt omkring oss, och hoppas så klart att det håller i sig, säger Mari Wigren, CD på Mi Madre.

Så här ska Messe Düsseldorf Covidsäkrar Drupa – ansiktsmask blir obligatorisk

(Bild: Drupa)

Drupa gör nu allt för att kunna genomföra mässan.

Heidelberg överger Drupa

Heidelberg ställer in sitt deltagande på Drupa nästa år.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)