Stjärnspäckad Ipex-selfie

Den stjärnspäckade selfie blev dagens mest mest delade tweet på Ipexmässan i London. Benny Landa, EFIs Guy Gecht, Yoshiharu Komori och Frank Romano poserade tillsammans med fotografen och journalisten James Matthews-Pauls från Engelska Output Magazine.

Branschveteran tappade omsättning – men resultatet sköt i höjden

redaktionen@branschkoll.se

Vd-byte på Fronta Arlöv

redaktionen@branschkoll.se

Ett av Crafts största sponsoravtal hittills

Craft blir ny huvudleverantör till Norges längdlandslag i ett sponsoravtal med Norges Skidförbund som sträcker sig minst fem år framöver.

”Världens mest framgångsrika längdlandslag kommer att tävla och träna i Craft-kläder från och med 2022.” skriver man i ett pressmeddelande.

– Avtalet med NSF är en av våra största satsningar någonsin inom denna kategori och ger oss stora möjligheter att stärka vår marknadsposition både i Norge och internationellt. Åkarna i det norska landslaget kommer att bära helt nyutvecklade plagg från vår senaste kollektion, produkter som dessutom uteslutande kommer vara tillverkade av hållbara material, säger Crafts vd Stefan Persson.

Upplever kraftig tillväxt

Craft är representerat på mer är 50 marknader över hela världen och upplever just nu en kraftig tillväxt. Huvudmarknaderna är Skandinavien, Tyskland, Benelux samt USA och Kanada.

– Längdskidåkning är en av våra största och viktigaste kategorier och vi ser en stor potential i att öka vår närhet på den norska marknaden. Vidare har vi flera intressanta satsningar planerade för den kommande femårsperioden, planer som även innefattar områdena B2B, Klubb och D2C, säger New Wave Norges vd Tom Henriksen.

Samarbetet innebär att Craft kommer att förse de norska landslagsåkarna med längdåkningskläder för träning och tävling samt även löparskor och kläder för träning under sommarsäsongen.

redaktionen@branschkoll.se

Spreadshirt förädlade och levererade 10 miljoner produkter 2020 – öppnar ny jättefabrik i Polen

fabrik tryckeri
redaktionen@branschkoll.se