Startar nytt kontor – omsättning upp 29 procent

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Promotion eller Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Mediebyråernas investeringarna fortsätter minska

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Först i Sverige med Ecolabel

Ämnen i artikeln: JMS
Ämnen i artikeln: JMS
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ett steg närmare beslut om prövningstillstånd

Ämnen i artikeln: Graphic Procédé
Ämnen i artikeln: Graphic Procédé
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Elanders årsredovisning med variabel design

Ämnen i artikeln: Elanders
Omslaget och insidan av omslaget till Elanders senaste årsredovisning

Elanders årsredovisning för 2012 har tryckts i nästan 6.000 unika exemplar. Varje omslag har fått en liten del (till vänster ovan) av en bild uppförstorad och på insidan av omslaget finns hela bilden (till höger) – med just det exemplarets omslag markerat. I exemplet ovan ganska långt upp på vänstersidan av pekfingret. En finurlig lösning…

Elanders årsredovisning för 2012 har tryckts i nästan 6.000 unika exemplar. Varje omslag har fått en liten del (till vänster ovan) av en bild uppförstorad och på insidan av omslaget finns hela bilden (till höger) – med just det exemplarets omslag markerat. I exemplet ovan ganska långt upp på vänstersidan av pekfingret.

En finurlig lösning för att visa att man klarar av mer avancerade lösningar inom variabelt tryck och prepress. De unika omslagen har tagits fram i samarbete med Xerox.

– Det vi kan se är en renässans för värdet av det verkliga. Efter decennier med virtuella världar finns fortfarande tryckta medier kvar i centrum fast gamla roller och uppgifter har förändrats, säger koncernchef Magnus Nilsson i en kommentar.

Jag har inte själv sett ett tryckt exemplar men hoppas få ett på posten i nästa vecka.

Hela årsredovisningen finns att läsa här.

Ämnen i artikeln: Elanders
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri vann momsmål över kund som krävde moms

Ämnen i artikeln: Graphic Procédé
Ämnen i artikeln: Graphic Procédé
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Automatiserad individanpassning blir allt mer komplex

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kritik mot Ecolabel för trycksaker – men en geografiskt bredare miljömärkning ett måste

Kommentar: För en tid sedan blev EUs miljömärkning klar för trycksaker – EU Ecolabel – efter tio års ”förhandlingar”. Redan i höstas kom det kritik mot att systemet var krångligt och administrativt omfattande. När fler tryckerier – och kunder – nu vill märka sina trycksaker kommer krav på förändringar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fujifilms första B2-press till Österrike

Ämnen i artikeln: FujifilmInkjet
Ämnen i artikeln: FujifilmInkjet
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Xerox säljer pappersverksamheten i Nordamerika

Ämnen i artikeln: Xerox
Ämnen i artikeln: Xerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckerier med APIer

Några exempel på utländska aktörer som jobbar med APIer till sina trycklösningar. Har du inte läst krönikan hittar du den här.

  • Moo
  • Mimeo
  • Pwinty – ”We’re a simple to use HTTP API for printing photos, posters, canvases and more.”
  • Docmail
redaktionen@branschkoll.se
Annons