Logga in

Staples söker Marketing & Production Specialist/AD

08 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Är du duktig på det kreativa skapandet och vill erbjuda värdeinriktat innehåll utifrån Staples starka varumärke? Gillar du att arbeta strukturerat i projektform och är van vid att följa deadlines? Ta chansen att bli Marketing & Production Specialist/AD hos Staples!

Om vår kund

Staples är marknadens ledande leverantör av produkter och lösningar inom kontor, städ & hygien, kök & servering, skola & förskola, möbler, förpackningsmaterial, sjukvård & omsorg, IT- tillbehör och Profil/branding, för dagens och morgondagens arbetsplatser.

Vi är övertygade om att rätt utrymmen på din arbetsplats ger dig förutsättningarna för att trivas. Som vi säger – ”When your space works, everything works”.

Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra 10 butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet, läs mer på www.staplesadvantage.se

Staples Sverige och Danmark har sitt huvudkontor i Borås, ett toppmodernt lager i Växjö och säljkontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Tillsammans är vi närmare 400 anställda.

Dina arbetsuppgifter

Marknadsavdelningen på Staples utökar nu teamet med ytterligare en kollega. I rollen som Marketing Production Specialist/AD hos Staples kommer ditt främsta ansvar vara att planera, skapa och producera kampanjer för print och digital publicering, marknadsmaterial för mässor, utställningar, hemsida och webshop. Förutom att följa en gemensam marknadsplan och aktiviteter med deadlines på jobblistan kommer även oplanerade uppdrag löpande till vår avdelning från alla delar av företaget. Från större långsiktiga projekt till mindre snabba uppdrag.
En central del i tjänsten är att säkerställa en enhetlig tonalitet och manér för både web och print och följa riktlinjerna för Staples varumärke. Som marknadsavdelning hjälper vi vår interna kund att nå fram med budskapet i rätt ton och utformning. Det innebär allt ifrån att skriva ihop en säljande text till en unik kund för säljavdelningen till att göra en produktlansering med fotografering av nya produkter till nästa kampanjblad.

Aldrig en tråkig stund och aldrig samma sak varje dag.

Du ingår i ett produktionsteam där du har dialog med både interna kunder, externa samarbetspartners och leverantörer för vår produktion. Du samverkar nära övrigt team inom marknad och blir en del av Staples marknadsavdelning för Sverige och Danmark med placering i Borås. Om du talar och kan skriva text på Danska är det ett plus.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har med fördel en utbildning inom marknadsföring, grafisk design eller utbildning som kan bedömas likvärdig. Utöver att dina kunskaper i Adobe Creative Suite/Cloud (InDesign och Photoshop) är mycket goda så ser vi också att du är van att jobba i Excel och andra Office verktyg. Erfarenhet av CRM-system är meriterande.
Som person är du självgående och flexibel med en förmåga att driva parallella projekt och leverera enligt deadlines. Du har en kreativ förmåga i kombination med att du är strukturerad och detaljmedveten. Vidare trivs du i en roll som karaktäriseras av snabbrörlighet och kontinuerliga deadlines. Du kommunicerar framgångsrikt till olika avdelningar och samarbetspartners såväl internt som externt.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som tryckeriägare, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.