Logga in

Staples söker Marketing & Production Specialist/AD

08 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Är du duktig på det kreativa skapandet och vill erbjuda värdeinriktat innehåll utifrån Staples starka varumärke? Gillar du att arbeta strukturerat i projektform och är van vid att följa deadlines? Ta chansen att bli Marketing & Production Specialist/AD hos Staples!

Om vår kund

Staples är marknadens ledande leverantör av produkter och lösningar inom kontor, städ & hygien, kök & servering, skola & förskola, möbler, förpackningsmaterial, sjukvård & omsorg, IT- tillbehör och Profil/branding, för dagens och morgondagens arbetsplatser.

Vi är övertygade om att rätt utrymmen på din arbetsplats ger dig förutsättningarna för att trivas. Som vi säger – ”When your space works, everything works”.

Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra 10 butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet, läs mer på www.staplesadvantage.se

Staples Sverige och Danmark har sitt huvudkontor i Borås, ett toppmodernt lager i Växjö och säljkontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Tillsammans är vi närmare 400 anställda.

Dina arbetsuppgifter

Marknadsavdelningen på Staples utökar nu teamet med ytterligare en kollega. I rollen som Marketing Production Specialist/AD hos Staples kommer ditt främsta ansvar vara att planera, skapa och producera kampanjer för print och digital publicering, marknadsmaterial för mässor, utställningar, hemsida och webshop. Förutom att följa en gemensam marknadsplan och aktiviteter med deadlines på jobblistan kommer även oplanerade uppdrag löpande till vår avdelning från alla delar av företaget. Från större långsiktiga projekt till mindre snabba uppdrag.
En central del i tjänsten är att säkerställa en enhetlig tonalitet och manér för både web och print och följa riktlinjerna för Staples varumärke. Som marknadsavdelning hjälper vi vår interna kund att nå fram med budskapet i rätt ton och utformning. Det innebär allt ifrån att skriva ihop en säljande text till en unik kund för säljavdelningen till att göra en produktlansering med fotografering av nya produkter till nästa kampanjblad.

Aldrig en tråkig stund och aldrig samma sak varje dag.

Du ingår i ett produktionsteam där du har dialog med både interna kunder, externa samarbetspartners och leverantörer för vår produktion. Du samverkar nära övrigt team inom marknad och blir en del av Staples marknadsavdelning för Sverige och Danmark med placering i Borås. Om du talar och kan skriva text på Danska är det ett plus.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har med fördel en utbildning inom marknadsföring, grafisk design eller utbildning som kan bedömas likvärdig. Utöver att dina kunskaper i Adobe Creative Suite/Cloud (InDesign och Photoshop) är mycket goda så ser vi också att du är van att jobba i Excel och andra Office verktyg. Erfarenhet av CRM-system är meriterande.
Som person är du självgående och flexibel med en förmåga att driva parallella projekt och leverera enligt deadlines. Du har en kreativ förmåga i kombination med att du är strukturerad och detaljmedveten. Vidare trivs du i en roll som karaktäriseras av snabbrörlighet och kontinuerliga deadlines. Du kommunicerar framgångsrikt till olika avdelningar och samarbetspartners såväl internt som externt.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Industrigrupp köper etikettverksamheten Märkas av Eson Pac

Mårten Andersson är vd för Volati. (Bilder: Press)

Gör sitt andra etikettförvärv på kort tid – växer snabbt inom etikett.

Elanders byter plattform för digitaltryck i Sverige

Elanders Sverige satsar stort på inkjet.

Trippel-sammanslagning i UK – siktar mot miljardomsättning

Jon Bailey (ProCo) Garry Peeling (Precision) och Jon Tolley (Prime). Tillsammans ska de bygga upp ett av Storbritanniens största tryckerier.

Tre tryckerier i Storbritannien slår sig samman och kommer gemensamt omsätta över en halv miljard kronor – med sikte på en dubblering inom tre år. (mer…)

De investerar i maskin som skräddarsyr lådan efter produkten – helt on-demand

Norska Akershus Reklame Team investerar i lådproduktion on-demand. Den styrs av en app, 3D-skanner finns för att mäta produkterna som ska ligga i och maskinen har ett API.

Tryckeri inleder samarbete med nedlagd tapetfabrik – ska trycka gamla mönster med med ny teknologi

Mönster från den anrika tapetfabriken som stängde på 80-talet får nytt liv med digital teknik.

4Sign breddar sin leverantörsbas – ”en utvärderingsperiod kan man säga”

I dagarna kom ett pressmeddelande om att 4Sign och Signcom inleder ett nytt samarbete. Branschkoll har varit i kontakt med 4Signs kedjeledare Jonas Albinsson som berättar mer om det nya samarbetet och hur det passar in i 4Signs övergripande strategi.

Mässan Sign&Print ställs in – flyttar till nätet

Mässan Sign&Print Scandinavia blir digital i februari 2021.

Den svenska grafiska mässan blir digital i februari 2021 och planeras fysiskt till 2022 istället. (mer…)

200 miljoner kronor per år ska få barn att läsa mer och bättre

Regeringen och samarbetspartierna satsar 200 miljoner kronor årligen i ett ”läspaket” som ska hjälpa fler barn och ungdomar att läsa mer. Tryckta texter ska få ”fortsatt stort utrymme”.

Podd-premiär: Michael Mossberg om inkjet, affärsmodeller, miljö och pandemin

Branschkoll har startat en podd och har redan publicerat fyra avsnitt. De första tre har haft gäster från produktmedia-branschen men nu är det podd-premiär för tryckeribranschen. Först ut är Michael Mossberg från Edvard Schneidler. (mer…)