Staples Branding Solutions söker Anbudskoordinator

Har du kunskap om produktmedia och leverantörer inom branschen? Här får du en varierande roll där du ges möjlighet att utvecklas!

Nu kan du bli en del av vårt Staples Branding Solutions-team i Mölndal i rollen att koordinera och supportera i anbudsprocessen. Som Anbudskoordinator är du länken mellan Staples Branding Solutions och Staples anbudsavdelning där du i ett tätt samarbete med anbudsspecialist säkerställer val av artiklar, leverantörer och leveransuppsättningar.

Staples Branding Solutions är ett eget affärsområde inom Staples Solutions som erbjuder företag och organisationer arbetskläder, profilkläder, produktmedia, trycksaker och lifestyle-produkter. För att vi skall fortsätta växa söker vi nu dig med tidigare branschkunskap kombinerat med driv, engagemang och öga för detaljer.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Staples Branding Solutions befinner sig i en expansiv fas med spännande möjligheter för rätt person. Vi erbjuder dig ett företag som ligger i framkant och vi återfinns i alla fyra nordiska länder. Som Anbudskoordinator blir din roll att supportera anbudsprocessen med Branding Solutions produkter i offentliga och privata upphandlingar.

Staples Corporate Responsibility (CR) arbete omfattar vårt engagemang i det samhällsansvar vi har som företag. Staples CR är uppbyggt kring tre grundpelare – samhälle, miljö och etik – och uttrycker vår önskan att bidra till inkluderande samhälle, praktisera god affärsetik samt ta ansvar för miljön.

Dina framtida arbetsuppgifter

  • Driva arbetet av artiklar i anbudet och agerar som en länk mellan Staples Branding Solutions och säljorganisationen tillsammans med en anbudsspecialist, från förfrågan till sign-off där kundens pris & leverans presenteras.
  • Administrera våra leverantörer i vårt lagerhanteringssystem, affärssystem och webshops-system för att strategiskt forma affären vid varje nytt anbud utefter kundens specifika behov och krav.
  • Administrera alla uppgifter rörande artikelsättning, e-comlösningar och implementering inför ett anbud och skriver även informativ text om Branding Solutions och referenskunder för att säkerställa anbudets korrekthet.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Staples Branding Solutions har kontor i Mölndal, men möjlighet finns att arbeta från Staples Swedens huvudkontor som är placerat i Borås. Du arbetar dagligen nära medarbetarna på Staples Branding Solutions och vårt anbudsteam i Borås. I rollen som Anbudskoordinator är du även delaktig i framtagandet av våra strategiska planer för att öka lönsamheten på kunden. Du ansvarar också för att våra skall-, kvalitets- och miljökrav uppfylls, dels utifrån kundens krav men också utifrån Staples interna policyer och riktlinjer. Det är nytt för oss att få en Anbudskoordinator till Staples Branding Solutions, men arbetsmomenten och processen finns internt. Tjänsten förväntas tillträda under kvartal ett 2021.

VEM ÄR DU?

Vi ser att du som söker har erfarenhet av och förståelse för våra produkter och olika artiklar från våra leverantörer i branschen. Vi tror att du kommer att lyckas hos oss om du tidigare har arbetat inom produktmedia eller profilkläder, kanske i en administrativ eller supporterande roll. Rollen innehåller mycket administration och du hanterar därför program som Office 365, Teams och Excel utmärkt. Du har också en bra förmåga att utrycka dig förklarande på svenska och engelska.

Som person har du förmåga att hantera tighta tidsschema och deadlines gentemot våra leverantörer och samtidigt behålla fokus på detaljer. Du har också en förmåga att planera affärscase ur ett vinstdrivande perspektiv vilket kräver noggrannhet och analytisk förmåga.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ännu ett år med minskande klimatpåverkan för Lessebo

redaktionen@branschkoll.se

Effektsystemet: Ny branschstandard för att mäta effekt av marknadsföring

Ett stort steg mot att kunna avgöra – och jämföra – vilka kanaler och marknadsinsatser som ger bäst avkastning.

redaktionen@branschkoll.se

De upphandlar trycksaker för upp till 11 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat nätverk ska hjälpa företag med spårbarhetsfrågor

För alla som jobbar i värdekedjan med FSC- eller PEFC-märkta produkter.

Seose ska erbjuda expertis och rådgivning till ”virkesköpande” och ”träförädlande” företag för att säkerställa att man kommer rätt när det gäller spårbarhet och andra faktorer.

Företag som vill erbjuda produkter som är märkta med FSC och/eller PEFC behöver kunna visa att träråvaran har ett kontrollerat ursprung i certifierat skogsbruk. Men regelverket, det vill säga standarderna för spårbarhetscertifieringen uppfattas av de flesta som krångligt och svårt att tillämpa, skriver man på sin webbplats.

– Vi vet genom erfarenhet att många sitter ensamma med ansvaret för spårbarhetsfrågorna ute i industrin. Vi vill därför erbjuda expertstöd och ett nätverk av människor som också kan hjälpa varandra med tolkning av standardkrav, ”best practice” och ge varandra konkreta råd och tips på hur man kan undvika misstag och onödigt arbete, säger Emilia Bröms Axelsson, verksamhetsledare på Seose, i ett pressmeddelande.

Seose vänder sig till alla företag i kedjan, exempelvis: avverkningsorganisationer, sågverk, massabruk, bygghandlare, snickerier, leksakstillverkare, byggnadsentreprenörer, tryckerier och etikettillverkare.

Under sommaren och hösten kommer man hålla minst fyra nätverksträffar, flera av dem digitala. Mer information om dessa träffar hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se