Staples Branding Solutions söker Anbudskoordinator

Har du kunskap om produktmedia och leverantörer inom branschen? Här får du en varierande roll där du ges möjlighet att utvecklas!

Nu kan du bli en del av vårt Staples Branding Solutions-team i Mölndal i rollen att koordinera och supportera i anbudsprocessen. Som Anbudskoordinator är du länken mellan Staples Branding Solutions och Staples anbudsavdelning där du i ett tätt samarbete med anbudsspecialist säkerställer val av artiklar, leverantörer och leveransuppsättningar.

Staples Branding Solutions är ett eget affärsområde inom Staples Solutions som erbjuder företag och organisationer arbetskläder, profilkläder, produktmedia, trycksaker och lifestyle-produkter. För att vi skall fortsätta växa söker vi nu dig med tidigare branschkunskap kombinerat med driv, engagemang och öga för detaljer.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Staples Branding Solutions befinner sig i en expansiv fas med spännande möjligheter för rätt person. Vi erbjuder dig ett företag som ligger i framkant och vi återfinns i alla fyra nordiska länder. Som Anbudskoordinator blir din roll att supportera anbudsprocessen med Branding Solutions produkter i offentliga och privata upphandlingar.

Staples Corporate Responsibility (CR) arbete omfattar vårt engagemang i det samhällsansvar vi har som företag. Staples CR är uppbyggt kring tre grundpelare – samhälle, miljö och etik – och uttrycker vår önskan att bidra till inkluderande samhälle, praktisera god affärsetik samt ta ansvar för miljön.

Dina framtida arbetsuppgifter

  • Driva arbetet av artiklar i anbudet och agerar som en länk mellan Staples Branding Solutions och säljorganisationen tillsammans med en anbudsspecialist, från förfrågan till sign-off där kundens pris & leverans presenteras.
  • Administrera våra leverantörer i vårt lagerhanteringssystem, affärssystem och webshops-system för att strategiskt forma affären vid varje nytt anbud utefter kundens specifika behov och krav.
  • Administrera alla uppgifter rörande artikelsättning, e-comlösningar och implementering inför ett anbud och skriver även informativ text om Branding Solutions och referenskunder för att säkerställa anbudets korrekthet.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Staples Branding Solutions har kontor i Mölndal, men möjlighet finns att arbeta från Staples Swedens huvudkontor som är placerat i Borås. Du arbetar dagligen nära medarbetarna på Staples Branding Solutions och vårt anbudsteam i Borås. I rollen som Anbudskoordinator är du även delaktig i framtagandet av våra strategiska planer för att öka lönsamheten på kunden. Du ansvarar också för att våra skall-, kvalitets- och miljökrav uppfylls, dels utifrån kundens krav men också utifrån Staples interna policyer och riktlinjer. Det är nytt för oss att få en Anbudskoordinator till Staples Branding Solutions, men arbetsmomenten och processen finns internt. Tjänsten förväntas tillträda under kvartal ett 2021.

VEM ÄR DU?

Vi ser att du som söker har erfarenhet av och förståelse för våra produkter och olika artiklar från våra leverantörer i branschen. Vi tror att du kommer att lyckas hos oss om du tidigare har arbetat inom produktmedia eller profilkläder, kanske i en administrativ eller supporterande roll. Rollen innehåller mycket administration och du hanterar därför program som Office 365, Teams och Excel utmärkt. Du har också en bra förmåga att utrycka dig förklarande på svenska och engelska.

Som person har du förmåga att hantera tighta tidsschema och deadlines gentemot våra leverantörer och samtidigt behålla fokus på detaljer. Du har också en förmåga att planera affärscase ur ett vinstdrivande perspektiv vilket kräver noggrannhet och analytisk förmåga.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Coca-Cola i Sverige byter till återvunnen plast

Förnybar el och delning av utsläppsdata är några av kraven man nu ställer på sina underleverantörer.

Förra året blev Sveriges Coca-Colas första marknaden i världen där företaget gick över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen. Nu byts även plastfilmen runt alla stora flaskor i fyrpack ut till 100 procent återvunnen plast, skriver man i ett pressmeddelande.

Coca-Cola skriver att man arbetar ”för en värld utan avfall”. Och som en del i detta arbete, med målet att komma ned till noll utsläpp av växthusgaser 2040, tas nu ytterligare ett steg. Under första halvåret i år går Coca-Cola i Sverige över till återvunnen plastfilm (PELD) på alla fyrpack för flaskor över 1,5 liter.

– Plast är ett effektivt förpackningsmaterial förutsatt att det samlas in och återanvänds så att inget blir till skräp. Coca‑Cola i Sverige vill vara med och bidra till omställningen mot en cirkulär ekonomi. Nu tar vi ett stort steg när vi som första marknad i världen går över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade portföljen, säger Sofie Eliasson Morsink, vd Coca‑Cola European Partners Sverige AB

Krav på underleverantörer

Eftersom drygt 90 procent av utsläppen uppstår i scope 3 (indirekta utsläpp som uppstår i värdekedjan, både uppströms och nedströms) måste leverantörer mobiliseras och nära samarbeten inledas. Coca-Cola uppger att man för att nå netto noll 2040 är målet att 100 procent av de strategiska leverantörerna ska ”sätta vetenskapligt baserade reduktionsmål och använda 100 procent förnybar el till 2023 samt dela data för sina utsläpp av växthusgaser”.

Läs mer om Coca-Colas klimatmål här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stabilt år för Promotionhuset

redaktionen@branschkoll.se
Annons

NWP-ÅF vinner upphandlingar på löpande band – fyra bara i år

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu ett universitet på jakt efter produktmedia – maxvärde 10 miljoner kronor

redaktionen@branschkoll.se
Annons