PODD: Ständig kompetensutveckling nyckeln till framgång – hur ska du bidra?


I Branschkollpodden från Scanpack pratar vi om utbildning i den grafiska branschen med Tommy Bonté, teknikansvarig och utbildare på Brobygrafiska i Sunne.
Enligt Tommy så hamnar många företag i branschen idag med ”öppna kompetenssår” när viktiga medarbetare försvinner från företaget – det krävs snabba lösningar som i sin tur skapar problem på marknaden och för utbildare som Brobygrafiska.
För att kunna förenkla saker och ting.
Men Tommy har en lösning, och du får den i den här podden.
Lyssna nedan eller på Spotify.
Print.com köper stort onlinetryckeri

Print.com, som nyligen började sitt intåg på den nordiska marknaden, har förvärvat Simian och närmar sig miljardomsättning.
Namnbyte för logistikbolag

Nyligen flyttade man in i nya större lokaler – nu byter man namn på verksamheten.
Svenskt foodtech-bolag tar in kapital för att lansera smart livsmedelsetikett

Har jobbat i tio år med tekniken som nu ska gå från forskning till kommersialisering.
Så här installerades en robotlösning i den svenska kartongfabriken

Ger effektivare produktion och bättre arbetsmiljö.
Tingstad Group köper grossist

SCA ökade omsättningen under 2024

Så här har marknaden utvecklats.
Stora Enso överträffar klimatmål med 53 procents utsläppsminskning

Stora Enso har minskat sina Scope 1 och 2-utsläpp med 53 procent jämfört med 2019 års nivåer, vilket överträffar målet på 50 procent till 2030. Minskningen säger man beror på energieffektiviseringar, bränslebyten och anläggningsnedläggningar, enligt ett pressmeddelande.
Zeta lanserar hjärtformad pasta i plastfri förpackning

Zeta introducerar Pastamore, en hjärtformad pasta i en helt plastfri kartongförpackning. Enligt företaget minskar detta plastanvändningen med 8,7 ton per år och underlättar källsortering.
Stora Enso ökade resultatet – men nettoskulden långt över målet

Planerar att sälja skog för 70 miljarder för att stärka balansräkningen.