Logga in

Spreadshirt investerar 100 miljoner i ny print-kapacitet

22 augusti, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Satsar på att sätta en ny standard i branschen för kvalitet och leveranstider – ”vi kommer aggressivt expandera vårt produktutbud”.

Spreadshirt, ”on demand”-leverantören av tryckta kläder och affischer, planerar att investera 10 miljoner dollar i sin maskinpark de kommande två åren. Bolaget investerar för att möta ökad efterfrågan och för att kunna utöka med nya produkter, vidare så vill de sätta en ny standard i branschen för kvalitet och leveranstider.

Två Kornits till Europa 2020

Spreadshirt ska bland annat köpa in två Kornit Atlas, den senaste modellen från de israeliska bolaget Kornit, som är de textila digital-printernas motsvarighet till Rolls Royce. Maskinerna ska gå till Spreadshirts anläggningar i Polen och Tjeckien.

Ytterligare två Atlas-printers anlände i dagarna till Spreadshirts amerikanska tillverkningsenheter i Henderson och Greensburg.

– Spreadshirt är marknadsledande på print-on-demand i 18 länder och företaget växer fort. Vidare så önskar många tredjepartsföretag att få tillgång till vår tryckkapacitet, säger bolagets vd Philip Rooke, i ett pressmeddelande.

Tryck på polyester, brodyr och UV-tryck på annat än kläder

Förutom bolagets kärnverksamhet som är tryck på bomull så ska de utveckla sitt produktutbud till att även inkludera tryck på polyester-baserad sportkläder, broderi på profilkläder och maskiner som trycker med UV på annat än kläder.

– Under 2020 kommer vi aggressivt expandera vårt produktutbud och de tekniker vi använder för de företag som använder våra tjänster och för vår egen kundbas, avslutar Philip Rooke.

Philip Rooke vd för Spreadshirt.

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.