Sportwear-aktör tar steget in i profilsfären – letar efter återförsäljare som vill samarbeta långsiktigt

Sportwear-aktör gör satsning på profilbranschen och letar efter återförsäljare att samarbeta med.
Sportwear-aktör gör satsning på profilbranschen och letar efter återförsäljare att samarbeta med.

Det är sportwear-aktören CLN Athletics med bas i Borås som nu på riktigt sjösätter sin satsning på B2B- och profilmarknaden. Bolaget som grundades 2014 erbjuder primärt träningskläder, inte minst till Crossfit, men även jackor och andra produkter.

I dagsläget är bolagets största försäljningskanal den egna webbshoppen men man finns också hos återförsäljare som Stadium, Gymgrossisten, Zalando och Boozt. Men nu ger man man sig alltså in på riktigt i profilsfären och har hittills inlett samarbete med en handfull profilare.

– Nu under hösten har vi bestämt att vi verkligen ska satsa på profilaffären, där vi ser en hög pontential för att få varumärket att växa. Vi har precis kommit igång men redan börjat samarbete med en handfull noga utvalda återförsäljare, säger Gabriel Frilander som är B2B-ansvarig på CLN till Branschkoll.

Annons

Letar efter återförsäljare i profilsfären

CLN 04911
Gabriel Frilander B2B-ansvarig på CLN Athletics tidigare medarbetare på Craft.

Frilander förklarar att man inte har några uttalade krav på eventuella samarbetspartners i återförsäljareledet men att man gärna ser långsiktiga samarbeten med aktörer som har hög servicegrad.

– Vi vill växa smått och fördjupa våra samarbeten med de ÅF som fungerar bra, vi är öppna för att jobba med alla aktörer som vill ha ett långsiktigt och givande samarbete som fungerar bra för bägge partner. Hög servicegrad och att personkemin stämmer är också viktigt.

CLN Athletics grundades 2013 och omsatte 8,3 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2021-12). Ansvarig för B2B-marknaden är satsningen är Gabriel Frilander som jobbat på bolaget i cirka nio månader, innan det var han fem år på Craft.

Annons

Liten e-handel med POD-tjänster till salu

Ämnen i artikeln: Till salu

Företaget har sitt fokus på kläder och B2B-marknaden.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Motigt för medieköp i oktober månad

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern

Medieinvesteringarna föll kraftigt i oktober. Men det finns en delförklaring till att tappet blev så pass stort.

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Norge utökar satsning ”Trykt i Norge”

robert wright 2

Norska grafiska branschföreningen tar in mer resurser för att utöka satsningen på lokalt producerade trycksaker.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Målet är satt – de ska ha helt emissionsfria leveranser

ellastbil vid snabbladdningsstationen i vansbro 1800
Ämnen i artikeln: Logistik

Ett steg närmare klimatsmarta transporter.

Ämnen i artikeln: Logistik
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ska det avgöras vem som får trycka säkerhetsklassat uppdrag – 44 miljoner kronor i potten

Ingår att leverera tryck, efterbearbetning och packning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

UPPDATERAD: Arkitektkopias rekonstruktion förlängs

Så här går arbetet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är hela programmet på Print Next

alla talare pn 24
Ämnen i artikeln: Print Next

19 november är det dags för Print Next. Allt är klart för en intensiv kunskaps- och nätverksdag för grafisk bransch.

Print Next bjuder på ännu fler talare i år och ämnena är de mest aktuella kring utvecklingen av det tryckta mediet.

Det handlar om allt från det senaste inom AI och automatisering till hållbarhet, och så klart det senaste inom den ekonomiska konjunkturen. Några av landets och branschens främsta experter delar med sig av sin kunskap.

Annons

Nätverket av personer som är på plats från alla delar av det tryckta mediets värdekedja är också stort – i skrivande stund är det 140 personer som kommer vara med under dagen.

Omfattande program

Under dagen kommer följande programpunkter att hållas:

  • Framtidens event – en möjlig guldgruva för grafiska produkter – Cecilia PerlindVD Sponsrings & Eventsverige
  • Framtidens pappersbaserade förpackningar – Elin FurelidDirector of Future Packaging, Pernod Richard/Absolut
  • Kronan, räntorna och konjunkturen – Sven-Olov Daunfeldt, chefsekonom, Svenskt Näringsliv
  • Var finns tryckuppdragen i framtiden – Henrik Müller-Hansen, CEO, Gelato
  • Du måste veta vad Low code automation tools är! – Magnus SandströmDigital Workflow Manager, Taberg Media Group
  • Hållbarhetsfrågor, greenwashing och EU-regleringar – Anna Linusson, VD, Svanen och Jan Ihre, FSC Sverige
  • Tryckt marknadsföring i symbios med Meta och Google –Jan RingsöVD & Grundare Reaktion
  • Det senaste inom AI och innehållsgenerering – Henrik VikströmCEO, Pixel Nordic
  • Nya tryckta applikationer (som inte digitaliseras) – Per LarssonXeikon
  • HETASTE trenderna inom prepress och automatisering – Lukas Engqvist, Brobygrafiska
  • Jasså, du har problem att hitta rätt personer att anställa? – Tommy BontéLärare och teknikansvarig, Brobygrafiska
  • Hur man ökar effektiviteten i sina kampanjutskick med insikter och kundcase från Oscar Wager på Svensk Affärsinformation och Camilla Börlin på 21 Grams.

Hela programmet finns på eventets sajt – där du också anmäler dig.

Branschkoll är med och arrangerar Print Next genom Grafkom.

Ämnen i artikeln: Print Next
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu säljs bärkraftigt utbildningsföretag med fokus på pappersindustrin

Ämnen i artikeln: Till salu

Verksamheten har en vinstmarginal på nära 30 procent.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

E-handel med egen produktion till salu

Ämnen i artikeln: Till salu

Stabil bas med kunder för klädmärket och en nyckelfärdig e-handelsplattform.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Publishingpriset avgjort – här är tryckerierna som producerat vinnarna

Print Publishingpriset
Ämnen i artikeln: Publishingpriset

Publishingpriset avgjordes på prisutdelningen i förra veckan på Berns i Stockholm.

Trots att flera tryckerier var inblandade i tio eller fler nominerade bidrag i tävlingen så fördelades sig vinnarna i de 18 kategorierna brett över totalt 12 tryckerier.

Överst på prispallen i år ställde sig Ljungbergs i Klippan tillsammans med Trydells i Laholm. By Wind, Livonia och Taberg Media Group delade på silvermedaljen och hela sju tryckerier delade på bronset.

Hela listan med nominerande bidragen och dess tryckerier kan du se i den här artikeln – och de som producerat vinnarna ser du i tabellen nedan. På Publishingprisets webb finns uppgifter om vinnarbidragen.

Tryckerierna som producerat de vinnande bidragen:

TryckeriAntal
Ljungbergs tryckeri/Norra Skåne Offset3
Trydells Tryckeri3
Livonia Print2
Taberg Media Group2
By Wind2
Exakta Print1
Norrköpings Tryckeri1
Prinfo Welins1
Pränteri Kronobergsgården (Eget tryckeri/risograf)1
Stibo Complete1
Åbergs Tryckeri1
Åtta.451
Ämnen i artikeln: Publishingpriset
redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons