Sportwear-aktör tar steget in i profilsfären – letar efter återförsäljare som vill samarbeta långsiktigt
Det är sportwear-aktören CLN Athletics med bas i Borås som nu på riktigt sjösätter sin satsning på B2B- och profilmarknaden. Bolaget som grundades 2014 erbjuder primärt träningskläder, inte minst till Crossfit, men även jackor och andra produkter.
I dagsläget är bolagets största försäljningskanal den egna webbshoppen men man finns också hos återförsäljare som Stadium, Gymgrossisten, Zalando och Boozt. Men nu ger man man sig alltså in på riktigt i profilsfären och har hittills inlett samarbete med en handfull profilare.
– Nu under hösten har vi bestämt att vi verkligen ska satsa på profilaffären, där vi ser en hög pontential för att få varumärket att växa. Vi har precis kommit igång men redan börjat samarbete med en handfull noga utvalda återförsäljare, säger Gabriel Frilander som är B2B-ansvarig på CLN till Branschkoll.
Letar efter återförsäljare i profilsfären
Frilander förklarar att man inte har några uttalade krav på eventuella samarbetspartners i återförsäljareledet men att man gärna ser långsiktiga samarbeten med aktörer som har hög servicegrad.
– Vi vill växa smått och fördjupa våra samarbeten med de ÅF som fungerar bra, vi är öppna för att jobba med alla aktörer som vill ha ett långsiktigt och givande samarbete som fungerar bra för bägge partner. Hög servicegrad och att personkemin stämmer är också viktigt.
CLN Athletics grundades 2013 och omsatte 8,3 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2021-12). Ansvarig för B2B-marknaden är satsningen är Gabriel Frilander som jobbat på bolaget i cirka nio månader, innan det var han fem år på Craft.