Logga in

Sörmlands Printing – och resten av Stibos tryckerier – byter namn

28 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Nya namnet och nya loggan.

Den i grunden danska tryckeri- och kommunikationskoncernen Stibo byter namn på alla sina tryckerier ”för att signalera heltäckande kommunikationslösningar”.

Stibo Complete blir det nya som kommer gälla för all extern kommunikation. I och med namnbytet kommer även en ny visuell identitet och kommunikationsplattform. Namnet ska bättre spegla bolagets verksamhet – som består av design, utveckling, produktion och distribution av fysiskt marknadsföringsmaterial, skriver man i ett pressmeddelande.

Søren Henriksen, vd för Stibo Complete

I Stibo Complete ingår: Color Print, Stibo Graphic, Scanprint, Stibo Media och Sörmlands Printing Solutions. Totalt sysselsätter Stibo Complete 450 medarbetare i fyra länder.

– Våra kunder efterfrågar totallösningar som gör skillnad – eller one stop shopping, som man också brukar kalla det. Vi erbjuder hela paketet, och det
är det som är grunden för vår nya identitet, säger bolagets vd Søren Henriksen i ett pressmeddelande.

Stibokoncernen består numera av Stibo Systems, CCI Europe och Stibo Complete.

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)