Stockholm

Snickers Workwear söker Demand Planning Coordinator

Är du en person som älskar struktur och tycker att Excel är det bästa IT-programmet som någonsin skrivits? Få du ett leende på läpparna när du hittar det där mönstret i sifforna som gör att vi kan effektivisera lagerflödet lite extra? Då tycker vi du skall läsa vidare, kanske är detta din nästa utmaning? 

På Snickers Workwear är vi ett sammansvetsat team som fokuserar på att utveckla och leverera innovativa produkter till våra slutkunder. Vi strävar efter att göra en positiv inverkan och förbättra vardagen för användarna av våra produkter samt har höga ambitioner när det kommer till hållbarhet. Hos oss finns både spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter då vi är på en tillväxtresa. Du kommer att vara anställd av Hultafors Group med fokus på varumärket Snickers Workwear.

Som Demand Planning Coordinator ingår du i Planerings & Inköpsteamet för Snickers Workwear. Vi är 8 personer som tillsammans ansvarar för att planera och balansera orderflödet för optimal lagernivå och servicegrad till våra återförsäljare. Vi jobbar nära både produktion och försäljning och eftersträvar att medverka till en transparent och effektiv värdekedja. Produkterna produceras i både Europa och Asien. Vi söker dig som är noggrann, van att jobba i högt tempo och trivs med att arbeta proaktivt. Vi ser att du är drivande i arbetet med analyser och förbättring av processer. Du är en lagspelare som uppskattar en kommunikativ roll där du får arbeta resultatorienterat.

VIKTIGA UPPGIFTER

  • Tillsammans med teamet leverera en hög servicegrad till både interna och externa kunder. 
  • Medverka till en transparent och tät dialog med våra säljorganisationer och andra interna stakeholders för att förfina och följa upp den statistiska försäljningsprognosen. 
  • Analysera data och ge konkreta förslag på åtgärder när det kommer till produktlivscykler, kampanjutfall, lagernivåer och in-/utfasning av produkter.
  • Koordinera tilldelade processer med avseende att leverera kundanpassade erbjudanden till våra olika försäljningsmarknader.
  • Tillsammans med teamet säkerställa en hög kvalitet på den master data som påverkar utfallet av planerings- och inköpsrelaterade processer.
  • Du koordinerar och samarbetar gränsöverskridande inom varumärket för att förbättra processer och definierade mätetal för funktionen.

DIN PROFIL

  • Du har en akademisk bakgrund inom Supply Chain området och/eller några års arbetslivserfarenhet inom planering och inköp. Exempelvis har du kanske arbetat som inköpsassistent, supply chain coordinator, logistikkoordinator eller liknande.
  • Du har sinne för siffror och är en engagerad problemlösare som gillar utmaningar.
  • Du är en motiverad och initiativtagande individ som letar efter en arbetsgivare där du har möjlighet att utvecklas långsiktigt.
  • Du är en van användare av Microsoft Office och har förmågan att snabbt lära dig de applikationer vi använder.
  • Du kommunicerar tydligt på engelska i både tal och skrift.
  • Erfarenhet från att jobba i Relex, SAP eller liknande system är meriterande.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal. Vi har haft en fantastisk tillväxtresa och våra ambitioner är höga. Vår personal är viktig för oss och vi erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension och möjligheter till vidareutveckling. Vi har en flexibel uppdelning där du träffar kollegor på kontoret vissa dagar i veckan och har möjlighet att jobba hemifrån andra dagar i veckan. Vi har flextid, det innebär att du i dialog med din chef har möjlighet att anpassa arbetstiderna baserat på dina och verksamhetens behov. På vårt kontor i Mörby har vi lunchförmån, gym och för de som vill erbjuder vi gruppträning på fredagar.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons