Logga in

Snabbväxande online-tryckeri och Landa kommer till Print Next den 7 maj

19 februari, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Koen Vlieghe från Landa och Wouter Haan som driver ett snabbväxande onlinetryckeri delar med sig av sin kunskap på Print Next den 7 maj.

Grafkom arrangerar den 7 maj nätverksträffen Print Next tillsammans med Grafiska Företagen och Nopa. Nu börjar talarna presenteras och på listan finns företag som Landa och Simian.

I år är Print Next en heldag med talare fördelade på tre teman – hållbarhet, teknologi och affärer.

Snabbväxande online-tryckeri som har ”knäckt koden”

Grundaren av Hollands snabbast växande onlineaktör Simian, Wouter Haan (LinkedIn), kommer att dela med sig av företagets framgångsrecept. Man säger sig ha ”knäckt koden för hur människor vill köpa trycksaker” och man har inga kunder alls ”off-line” idag. Wouter kommer utveckla sin syn på nya digitala köpmönster och hur han tror de kommer utvecklas de kommande åren. Simian säljer trycksaker via de tre varumärkena ReclamelandFlyerzone och Druckland.

Landa om varför man utvecklar en ny tryckpress

Koen Vlieghe (LinkedIn) är ansvarig för Landa i Norden och kommer att berätta om företagens syn på framtiden. Varför gör ett företag denna enorma investering i en ny tryckpressplattform i en bransch med överkapacitet och en krympande marknad? Koen ska berätta om drivkrafterna de ser på marknaden.

Grafkom, Grafiska Företagen och NOPA är värd för årets Print Next i centrala Stockholm den 7 maj. Läs mer om Print Next på grafkom.se/printnext20.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.