Logga in

Snabbväxande och mycket lönsamt svenkt tryckeri hoppar på affisch-tåget

16 maj, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Ännu en aktör satsar på att sälja affischer via e-handel – nu i format upp till 4 x 1,2 meter.

Hos snabbväxande och mycket lönsamma Skyltmax är det numera möjligt att designa din egen affisch i storformat (upp till 4 x 1,2 meter) direkt på deras webbplats. Bolaget har tredubblat sin omsättning till 61 miljoner kronor sedan 2013 och senaste året redovisade man ett rörelseresultat på 15 miljoner kronor.

Nu också affischer i Skyltomaten

De nyligen lanserade affischerna lämpar sig perfekt för butiker, företag, föreningar och privatpersoner som vill synliggöra en kampanj, ett event, en produkt eller tjänst på ett enkelt och prisvärt sätt, skriver de i ett pressmeddelande.

Du utformar själv din reklamaffisch, butiksaffisch eller poster till hemmet som sedan digitaltrycks.

Förutom den nya möjligheten med egendesignade affischer så erbjuder Skyltmax gravyr- och printprodukter, banderoller, rollups, mässingsskyltar och magnetskyltar.

Bolaget grundades 2008 och har kunder i över 80 länder.

Läs också: Bevarar dina minnen – Tapettryckare lanserar affisch-tjänst

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v20)

Data för vecka 20 från flera tusen Heidelbergpressar (Bild: Heidelberg)

Vecka 20: Norden återhämtar sig långsamt. Nederländerna nästan tillbaka på normala nivåer.

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.

Från trycksaker till skyddsutrustning – tryckeriet som ställde om

Har producerat en miljon visir till sjukvården. Ska göra satsningen långsiktig.

Merkur Grafisk först i Norge med Climatecalc

Det Oslo-baserade tryckeriet Merkur Grafisk är först ut i Norge med en Climatecalc-certifiering. (mer…)

Bonnier Books förvärvar Stordalens bokförlag i Sverige och Danmark

Håkan Rudels är vd på Bonnier Books. (Bild: Press)

Det blev ett kort inspel på den svenska förlagsmarknaden för Petter Stordalen. (mer…)

Fakta: Så stor är marknaden för produkter med tryck

Ett område med stora möjligheter. Här får du mer kött på benen.

Startar byrå för varumärkesresor

Lars Jönsson på Printforce har dragit igång en ny byråverksamhet med inriktning mot utveckling av varumärken. (Bild: Printforce)

2012 startade Lars Jönsson tryckeriet Printforce i Kungsbacka. Nu tar han det vidare och med nya byrån Behind Brand. De första kunderna är redan med på resan. (mer…)