Logga in

Snabbväxande och mycket lönsamt svenkt tryckeri hoppar på affisch-tåget

16 maj, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Ännu en aktör satsar på att sälja affischer via e-handel – nu i format upp till 4 x 1,2 meter.

Hos snabbväxande och mycket lönsamma Skyltmax är det numera möjligt att designa din egen affisch i storformat (upp till 4 x 1,2 meter) direkt på deras webbplats. Bolaget har tredubblat sin omsättning till 61 miljoner kronor sedan 2013 och senaste året redovisade man ett rörelseresultat på 15 miljoner kronor.

Nu också affischer i Skyltomaten

De nyligen lanserade affischerna lämpar sig perfekt för butiker, företag, föreningar och privatpersoner som vill synliggöra en kampanj, ett event, en produkt eller tjänst på ett enkelt och prisvärt sätt, skriver de i ett pressmeddelande.

Du utformar själv din reklamaffisch, butiksaffisch eller poster till hemmet som sedan digitaltrycks.

Förutom den nya möjligheten med egendesignade affischer så erbjuder Skyltmax gravyr- och printprodukter, banderoller, rollups, mässingsskyltar och magnetskyltar.

Bolaget grundades 2008 och har kunder i över 80 länder.

Läs också: Bevarar dina minnen – Tapettryckare lanserar affisch-tjänst

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.