Logga in

Snabbväxande och mycket lönsamt svenkt tryckeri hoppar på affisch-tåget

16 maj, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Ännu en aktör satsar på att sälja affischer via e-handel – nu i format upp till 4 x 1,2 meter.

Hos snabbväxande och mycket lönsamma Skyltmax är det numera möjligt att designa din egen affisch i storformat (upp till 4 x 1,2 meter) direkt på deras webbplats. Bolaget har tredubblat sin omsättning till 61 miljoner kronor sedan 2013 och senaste året redovisade man ett rörelseresultat på 15 miljoner kronor.

Nu också affischer i Skyltomaten

De nyligen lanserade affischerna lämpar sig perfekt för butiker, företag, föreningar och privatpersoner som vill synliggöra en kampanj, ett event, en produkt eller tjänst på ett enkelt och prisvärt sätt, skriver de i ett pressmeddelande.

Du utformar själv din reklamaffisch, butiksaffisch eller poster till hemmet som sedan digitaltrycks.

Förutom den nya möjligheten med egendesignade affischer så erbjuder Skyltmax gravyr- och printprodukter, banderoller, rollups, mässingsskyltar och magnetskyltar.

Bolaget grundades 2008 och har kunder i över 80 länder.

Läs också: Bevarar dina minnen – Tapettryckare lanserar affisch-tjänst

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)