Malmö

Smartphoto söker Grafisk Designer

Smartphoto är marknadsledande i Norden inom fotoframkallning och fotorelaterade produkter online. I sortimentet hittas bland annat ett stort urval av fotopresenter, fotoböcker, almanackor och agendor, inbjudnings- och tackkort, canvas och väggdekorationer. Smartphoto är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Danmark, UK, Belgien, Frankrike, Nederländerna, Irland, Schweiz, Österrike och Tyskland samt övriga EU länder (genom en samlad webbshop) med produktion och huvudkontor i Belgien.

Som grafisk designer på Smartphoto är du en viktig del av företagets marknadsavdelning då du har fullt ansvar för den grafiska profilen och säkerställer att denna återspeglas i allt som levereras. Under en typisk arbetsmånad kommer du ha producerat webbanners, broschyrer, material till hemsidan, nyhetsbrev, tryckt material, bilder till sociala mediekanaler, kampanjmaterial och material till PR-avdelningen. Med andra ord är det en bred nyckelroll i organisationen där du samarbetar med många andra funktioner. Du kommer arbeta mycket med Adobe Creative Cloud, det egenutvecklade CMS-systemet samt kan även komma att arbeta med HTML och CSS i vissa projekt. Din tjänst är placerad på Smartphotos kontor i centrala Malmö och du rapporterar till Marknadschefen.

· Ett par års arbetslivserfarenhet inom grafisk design där du arbetat med kommersiellt utformad grafik

· Erfarenhet av Canva, HTML och CSS

· Kompetens inom videoredigering med Adobe after effects och Adobe premiere är meriterande

· Erfarenhet av att skapa banners och tryckt reklam

· Erfarenhet av att jobba med CMS-system

· Flytande i svenska samt mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Kunskaper i andra nordiska språk är starkt meriterande

Vi letar efter dig som har en stark kreativ ådra där du omsätter idéer och tankar till handling och resultat. Det är viktigt att du har en stark affärsförståelse och förstår hur du kan använda ditt grafiska arbete för att göra produkterna och kampanjerna införsäljande och målgruppsanpassade. Vidare är det viktigt att du är en serviceorienterad teamspelare som trivs med att jobba mot deadlines i högt tempo och samtidigt leverera med hög kvalitet. Du håller dig uppdaterad på de senaste trenderna och kommer med idéer till förbättringsåtgärder. Då du kommer att driva det grafiska arbetet på Smartphoto är det också viktigt att du är bekväm med att driva ditt arbete framåt på egen hand och gillar att ha ett beslutsmandat inom angivna ramar.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Flexibla arbetstider, kombinerat kontors- och hemarbete

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Grafisk designer, Webbdesigner, UX-design, CSS, CMS, HTML, Adobe Creative Cloud, Illustrator, InDesign, rekrytering, Malmö, Lund.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons