Logga in

Smart seminarium visar hur man mixar marknadsföring med print

05 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Publik

Projektet Print Power arrangerar seminariet ”Mixa print – maxa effekten” i Stockholm den 2 juni. Medieexperter, annonsörer och kreatörer ska sprida lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.

Det är ”vårt smarta event om marknadsföringens tips & tricks 2017”, skriver Grafiska Företagen, som driver Print Power, i marknadsföringen.

Man vänder sig till alla marknadsförare som vill lära sig mer om hur print i mediemixen ökar effekten.

Man skriver i inbjudan att på Mixa print-dagen ”möter du medieexperter, annonsörer och kreatörer som alla har viktiga lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.”

Talare är

  • Staffan Hultén, Research and Analysis of Media (RAM)
  • Klara Eide och Bjarte Eide, M&C Saatchi Stockholm
  • Erik Ridman, kommunikationschef HiQ

Läs mer om seminariet och anmäl dig på kampanjsajten.

Ambassadörer för det tryckta mediet

Papyrus meddelande nyligen att man är en av sponsorerna till seminariet.

– Vi oss lite som ambassadörer för det tryckta mediet och vår ambition är att vara bollplank och stöttande vid trycksaksproduktioner, säger Björn Blanck på Papyrus till printpower.se angående sponsorskapet.

Bild: Unspalsh

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)