Logga in

Smart seminarium visar hur man mixar marknadsföring med print

05 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Publik

Projektet Print Power arrangerar seminariet ”Mixa print – maxa effekten” i Stockholm den 2 juni. Medieexperter, annonsörer och kreatörer ska sprida lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.

Det är ”vårt smarta event om marknadsföringens tips & tricks 2017”, skriver Grafiska Företagen, som driver Print Power, i marknadsföringen.

Man vänder sig till alla marknadsförare som vill lära sig mer om hur print i mediemixen ökar effekten.

Man skriver i inbjudan att på Mixa print-dagen ”möter du medieexperter, annonsörer och kreatörer som alla har viktiga lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.”

Talare är

  • Staffan Hultén, Research and Analysis of Media (RAM)
  • Klara Eide och Bjarte Eide, M&C Saatchi Stockholm
  • Erik Ridman, kommunikationschef HiQ

Läs mer om seminariet och anmäl dig på kampanjsajten.

Ambassadörer för det tryckta mediet

Papyrus meddelande nyligen att man är en av sponsorerna till seminariet.

– Vi oss lite som ambassadörer för det tryckta mediet och vår ambition är att vara bollplank och stöttande vid trycksaksproduktioner, säger Björn Blanck på Papyrus till printpower.se angående sponsorskapet.

Bild: Unspalsh

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.

Kodaks flexoverksamhet får nytt namn – försäljningen klar

Nya namnet hämtas från historien – och blickar framåt.

Det nya namnet på Kodaks sålda flexo-del blir Miraclon – men varumärket Kodak består. (mer…)

Mässa: Retail experience live – lär dig mer om konsumentbeteenden, shopping och kommunikation

15 och 16 maj hålls mässan Retail experience live i Kista där ett gäng utställare och föreläsare berätta om alla de senaste trenderna inom retail. Bland bolagen som ställer ut finns flera grafiska företag

Bertelsmann Printing Group stänger tryckeri, byter ledning och effektiviserar

Dirk Kemmerer blir ny vd för Bertelsmann Printing Group. (Bild: Bertelsmann)

Bertelsmann Printing Group, en av Europas största tryckeri-koncerner med 8.000 anställda, meddelar förändringar i koncernen:

Elon gör om 300 butiker – de får uppdraget

Elons över 300 butiker ska få helt nytt utseende – för detta har man valt två partners för extern skyltning och butiksinredning. 

Europas största boktryckeri har bytt ägare igen

Efter bara nio månader har man sålt de 16 tryckerierna. (mer…)