Malmö

Skånska Dagbladet söker Grafisk formgivare

AB Skånska Dagbladet söker en

Grafisk formgivare, vikariat

AB Skånska Dagbladet med huvudkontor i Malmö ger ut titlarna Skånska Dagbladet och Norra Skåne, samt en rad andra produkter. Koncernen har 90 medarbetare och når varje dag 175 000 skåningar med de senaste nyheterna i print och via digitala kanaler.

Vi söker dig som har ett estetiskt sinne med öga för färg och form. Du arbetar med att utforma annonser, banners, marknadsföringsmaterial, skapa digitala kampanjer för våra sajter samt ha daglig kundkontakt. Viss formatplanering av tidningens titlar utförs vid behov.

Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot grafisk formgivning eller likvärdig erfarenhet. Då vi arbetar uteslutande digitalt är god digital kompetens och vana ett krav. Du behärskar program som InDesign, Illustrator och Photoshop och kan producera såväl statiska som rörliga banners. Arbetslivserfarenhet från tidningsbranschen är meriterande. Du har lätt för att arbeta planerat och strukturerat, samt att hålla deadlines med både korta och längre hålltider.

Tjänsten är ett vikariat på 6 månader, med tillsättning snarast.

Arbetsplats är på centralredaktionen i Malmö.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Förpackningar växer hos Ink n Art

Scanpack: Hos Ink n Art träffar vi vd Jesper Hammarstand som har fullt med att inspirera nyfikna besökare i montern.

För några år sedan började Ink n Art bygga upp en förpackningsproduktion som nu är inkörd och på Scanpack möter man både nya och befintliga kunder.

”Nu är det rock n roll”, säger Jesper som bubblar av idéer kring hur man ska utveckla bolaget.

Den senaste tiden har produktionen av förpackningar verkligen gått varm hos Ink n Art. Jesper plockar upp telefonen och tar fram affärssystemet som visar att senaste månaden har över halva omsättningen kommit från just förpackningar. Tittar man på årsbasis så ligger det på runt en femtedel.

Man har en bred portfölj av tryckta produkter och jobbar med allt från vanliga trycksaker till expo, produktmedia och förpackningar.

– En grej som vi trycker lite extra på är möjligheterna till förädling, berättar Jesper som tar fram en ask fylld med exempel av lyxiga alternativ med folieringar, präglingar och tryck med guld och silver.

Inspiration från Ink n Art på Scanpack.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

IDÉs ”kronprins” Kjetil Amundsen talar på Print Next

Han leder sedan en tid tillbaka Nordens största profilaktör IDÉ House of Brands – nu delar han med sig av sina tankar om framtiden för fysisk kommunikation.

Kjetil Amundsen blev nyligen vice koncernchef på ett av Nordens största profil- och reklamföretag – Idé House of Brands med en omsättning en bra bit norr om 500 miljoner. Innan detta hade han samma roll på Norges största grafiska koncern 07 Media.

Nu kommer han till Print Next den 24 november i Stockholm och delar med sig av sina erfarenheter och idéer kring framtiden för både profil- och tryckbranschen och hur dessa kan jobba mer tillsammans.

Ett femtontal personer talare att dela med sig av sina erfarenheter och sin kunskap på de två scenerna och det är också stort fokus på nätverkande under dagens alla pauser.

Läs mer om Print Next och se alla talare på grafkom.io/printnext22

Print Next är en nätverksdag för alla som jobbar med visuell och fysisk kommunikation. Det arrangeras av nätverket Grafkom i samarbete med Grafiska Företagen.

Helloprint lanserar i Sverige

Under dagen kommer en av många talare från Helloprint som kommer att berätta om att man nyligen lanserat sina tjänster i Sverige och hur man ser på framtiden inom print-branschen. Man säljer en lång rad olika produkter inom tryck och profil baserat på ett nätverk av grafiska producenter.

ERBJUDANDE: Branschkoll är medarrangör till Print Next och ger alla som är betalande prenumeranter på Branschkoll möjlighet att gå på Print Next för medlemspris – ange Branschkoll i anmälan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Craft och svenska handbollslandslaget släpper ny matchtröja

tröja Craft Sverige

Det är andra generationens matchtröja genom samarbetet mellan Craft och handbollslandslaget som pågått sedan 2019.

– Vi har gjort om hela konstruktionen men använt samma typ av material som tidigare med hög slitstyrka och elasticitet, i syfte att optimera rörelsefrihet och prestationsförmåga. Vi har även lyft in mer gult i plagget samt flera svenska element, som till exempel en karta över Sverige i nacken. Förhoppningen är att den nya tröjan ska hjälpa Sverige till framgång i vinterns EM för damer och herrarnas VM på hemmaplan, berättar Christoffer Rehn, Product Manager på Craft i ett pressmeddelande.

Den nya tröjan kommer i slutet av oktober och replika-varianter kommer säljas i handbollslandslagets webbshopp.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Formac börjar redovisa koldioxid-utsläppen för sina profilprodukter

redaktionen@branschkoll.se
Annons