Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet


(<em>Bilder: Skärmdumpar från film <a href="https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=xcwxbswN9Oc">Youtube</a></em>)
I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen.I annonsen marknadsför Volkswagen funktionen Night vision – en värmekänslig kamera som finns på vissa modeller. Dagens Media skriver att det är byrån Nord DDB som tagit fram annonsen för Volkswagen.
Annonsen innehåller två berättelser – en som kan läsas i ljus och en helt annan som framträder i mörker.
– Ibland måste vi göra andra typ av kampanjer än bara ‘plåt och pris, säger Jeanette Asterborg, marknadschef på Volkswagen till dagensmedia.se.
DI Weekend trycks hos Kroonpress i Estland.
Se en film här om annonsen:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=xcwxbswN9Oc