Gå till innehållet

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

Puls

(<em>Bilder: Skärmdumpar från film <a href="https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=xcwxbswN9Oc">Youtube</a></em>)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen.I annonsen marknadsför Volkswagen funktionen Night vision – en värmekänslig kamera som finns på vissa modeller. Dagens Media skriver att det är byrån Nord DDB som tagit fram annonsen för Volkswagen.

Annonsen innehåller två berättelser – en som kan läsas i ljus och en helt annan som framträder i mörker.

– Ibland måste vi göra andra typ av kampanjer än bara ‘plåt och pris, säger Jeanette Asterborg, marknadschef på Volkswagen till dagensmedia.se.

DI Weekend trycks hos Kroonpress i Estland.

Se en film här om annonsen:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=xcwxbswN9Oc

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll