Logga in

Sharkmob söker Graphic designer

08 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Do you dream about whitespace, long form and grids? Do you stay up late at night discussing new logotypes with your friends (or your cat)? Do you also love video games? Then you could be our next graphic designer!

We’re looking for a passionate and experienced creative who will help us bring our IPs to the AAA-market. As a professional, you’re used to working in a fast paced and global environment. You’ve done your fair share of both digital and print production, and you’re not afraid to challenge the status quo to push our brands to the next level!

Most importantly, you are a true team player who shares insight and learnings with your team. You’re good at delivering feedback, but you’re just as good at taking notes when your team and different stakeholders share their point of view.

Daily responsibilities

– Designing content for both digital and print use; social media, in-game media, merchandise, InDesign templates, packaging design (dielines, color proofing, etc).

– Working with, and staying coherent to our visual strategies, while also having the courage to challenge status quo to develop our IPs further.

– Together with our Creative Service team, being the inhouse corner stone of all visual assets.

– Cooperating with Marketing, UI, Communications and Game Development.

Qualifications

– Have shipped a AAA-title before, or experience from the games industry

– At least 5 years of experience as a graphic designer

– Excellent eye for typography, colour theory, image composition

– Eager to streamline your workflow, but neat and tidy in your layer structure from the start

– Advanced user of Photoshop, InDesign, Illustrator

– Experience in maintaining coherence for several IPs

– Ability to take a project from early concept to finished product (from sketching to original production), and then translating a proof of concept across a whole product line

– Proven experience in working with print

– Good written and spoken English

– Master of time management

That little extra

– Passionate about games

– Understanding of 3D and preferably some basic skills in Maya or Blender

– Drawing skills

– Knowledge within localized content production

– Good at presenting your ideas in front of several stakeholders

We look forward to receiving your application!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.