Logga in

Sharkmob söker Graphic designer

08 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Do you dream about whitespace, long form and grids? Do you stay up late at night discussing new logotypes with your friends (or your cat)? Do you also love video games? Then you could be our next graphic designer!

We’re looking for a passionate and experienced creative who will help us bring our IPs to the AAA-market. As a professional, you’re used to working in a fast paced and global environment. You’ve done your fair share of both digital and print production, and you’re not afraid to challenge the status quo to push our brands to the next level!

Most importantly, you are a true team player who shares insight and learnings with your team. You’re good at delivering feedback, but you’re just as good at taking notes when your team and different stakeholders share their point of view.

Daily responsibilities

– Designing content for both digital and print use; social media, in-game media, merchandise, InDesign templates, packaging design (dielines, color proofing, etc).

– Working with, and staying coherent to our visual strategies, while also having the courage to challenge status quo to develop our IPs further.

– Together with our Creative Service team, being the inhouse corner stone of all visual assets.

– Cooperating with Marketing, UI, Communications and Game Development.

Qualifications

– Have shipped a AAA-title before, or experience from the games industry

– At least 5 years of experience as a graphic designer

– Excellent eye for typography, colour theory, image composition

– Eager to streamline your workflow, but neat and tidy in your layer structure from the start

– Advanced user of Photoshop, InDesign, Illustrator

– Experience in maintaining coherence for several IPs

– Ability to take a project from early concept to finished product (from sketching to original production), and then translating a proof of concept across a whole product line

– Proven experience in working with print

– Good written and spoken English

– Master of time management

That little extra

– Passionate about games

– Understanding of 3D and preferably some basic skills in Maya or Blender

– Drawing skills

– Knowledge within localized content production

– Good at presenting your ideas in front of several stakeholders

We look forward to receiving your application!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

SEMINARIUM: Sälj grafiska tjänster på nätet – lär dig av experter i Europa

Pandemin förändrar hur man gör affärer i näringslivet och även i den grafiska branschen. (mer…)

Procurator lägger packaging-verksamhet i eget bolag

Procurators förpackningsverksamhet bildar ett eget nytt bolag och det som tidigare hette Procurator Packaging Solution blir nu till Pacudo. (mer…)

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.