Sellpy söker Creative/Art Director

Sellpy who?

Sellpy is a Swedish start-up founded six years ago. It’s a climate-positive selling service and e-commerce for second hand. Sweden’s biggest. Our idea is to make circular consumption as convenient as traditional online shopping but without the harm to our planet. Since launching, we’ve given new life to more than 8 million pre-owned items, saving more than 14 billion liters of water.

About you

We’ve spent the last year building up the creative team and reworking the brand from the bottom. But we’ve just scratched the surface, now we are looking for another talent to help take this work further. As our new Art Director/Creative you will be central in the ideation of campaigns and concepts. Together with the team you will set moods, land visions, decide looks, and design concepts.

You should feel comfortable with multiple disciplines, have an eye for fashion and an interest in online culture. You believe that good concepts are sprung out of insights but that a concept is worth nothing when not well executed. Heureka moments give you energy while mediocre designs render you sleepless nights. You are a kind, passionate and smart human being but perhaps too humble to use such words.

We’re looking for someone

  • with mid-level experience – 2-6 years creative experience from agencies, freelancing, or start-ups
  • with thinking and interests that brings new thinking and cultural insights
  • conceptually strong and with experience of landing unexpected ideas and packaging them into strong concepts
  • that enjoys and excels at craft, driven by eagerness and curiosity
  • that can work independently but who loves teamwork
  • with love for fashion but with a worry about what it does to our planet

Tasks

  • Create concepts for campaigns and social channels
  • Design campaigns, ads, social concepts, and print
  • Art direct campaign productions with external creative partners
  • Contribute and provide guidance for internal social media productions
  • Continue the brand work we’ve started and help taking it further
  • Contribute to a creative and safe climate and make fellow teammates grow


Location:
 Stockholm (remotely for the time being)

Form of employment: Full time

Start: As agreed upon

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons