Logga in

Se in i offsettryckets framtid – internationellt branschevent i Malmö

28 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Några av de högprofilerade talarna på The Future of Offset.

Branschens och offsettryckets framtid diskuteras i Malmö i september. Ett tiotal högintressanta branschprofiler delar med sig av kunskap.

Den 24 september bjuder Grafkom in till ett internationellt event – The Future of Offset – i Malmö om offsettryckets framtid. Talare är kända branschprofiler från både tryckerier och leverantörer.

– Som talare kommer den här gången de som sitter i högsta ledningarna för både leverantörer och tryckerier – de som tar de avgörande besluten – så deltagarna kommer få förstahandsinfo om det allra senaste inom branschens utveckling, säger Anders Medbo som är projektledare.

Dagen erbjuder djupgående kunskap om branschens och offsettryckets framtid men också chansen att träffa experter och branschkollegor. Hållbarhet och miljö är en av branschens viktiga frågor just nu och kommer att lyftas under dagen på flera olika sätt.

– I dag kan man med offsettryck tillverka miljöriktiga kvalitetstrycksaker som är godkända för att till och med komposteras. En allt tydligare frontlinje mellan olika trycksaksleverantörer börjar synas när det gäller att kunna erbjuda miljöanpassade trycksaker tillverkade på ett uthålligt och klimatneutralt sätt. På The Future of Offset kommer bland annat Kasper Larsen, CCO på KLS PurePrint ”The world’s greenest printing house”att berätta om sin resa, och hur den gröna framgången också blivit en kommersiell framgång, säger Anders Medbo som är projektledare på Grafkom.

Bland talarna finns:

  • Kasper Larsen, KLS PurePrint (CCO)
  • Esben Mols Kabell, Lasertryk (CEO)
  • Laurel Brunner, Spindrift, (Printing environmental expert, Industry Consultant)
  • Yoshihiro Oe, Horizon, Horizon (Managing Director Horizon GmbH)
  • Steefan Vanhooren, Agfa Graphics (Corporate President)
  • Koen Vlieghe, Landa (Regional Business Manager Benelux & Nordics)
  • Evandro Matteucci, Kodak (VP Marketing, Business Development and Product Management)
  • Matthew Rockley, Heidelberg (Marketing and Product Executive)

Mer information finns på grafkom.se.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning. 

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.

Arctic Paper investerar i Polen för bredare produktportfölj

Arctic Paper har genomfört en investering på 10 miljoner euro vid sitt polska bruk i Kostrzyn. (mer…)

Clear Channel höjer priser på utomhusreklam för andra året i rad

Fler skärmar och hög efterfrågan sägs ligga bakom prishöjningarna