Logga in

Se in i offsettryckets framtid – internationellt branschevent i Malmö

28 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Några av de högprofilerade talarna på The Future of Offset.

Branschens och offsettryckets framtid diskuteras i Malmö i september. Ett tiotal högintressanta branschprofiler delar med sig av kunskap.

Den 24 september bjuder Grafkom in till ett internationellt event – The Future of Offset – i Malmö om offsettryckets framtid. Talare är kända branschprofiler från både tryckerier och leverantörer.

– Som talare kommer den här gången de som sitter i högsta ledningarna för både leverantörer och tryckerier – de som tar de avgörande besluten – så deltagarna kommer få förstahandsinfo om det allra senaste inom branschens utveckling, säger Anders Medbo som är projektledare.

Dagen erbjuder djupgående kunskap om branschens och offsettryckets framtid men också chansen att träffa experter och branschkollegor. Hållbarhet och miljö är en av branschens viktiga frågor just nu och kommer att lyftas under dagen på flera olika sätt.

– I dag kan man med offsettryck tillverka miljöriktiga kvalitetstrycksaker som är godkända för att till och med komposteras. En allt tydligare frontlinje mellan olika trycksaksleverantörer börjar synas när det gäller att kunna erbjuda miljöanpassade trycksaker tillverkade på ett uthålligt och klimatneutralt sätt. På The Future of Offset kommer bland annat Kasper Larsen, CCO på KLS PurePrint ”The world’s greenest printing house”att berätta om sin resa, och hur den gröna framgången också blivit en kommersiell framgång, säger Anders Medbo som är projektledare på Grafkom.

Bland talarna finns:

  • Kasper Larsen, KLS PurePrint (CCO)
  • Esben Mols Kabell, Lasertryk (CEO)
  • Håkan Larsson, Exakta, (Group CEO)
  • Laurel Brunner, Spindrift, (Printing environmental expert, Industry Consultant)
  • Yoshihiro Oe, Horizon, Horizon (Managing Director Horizon GmbH)
  • Steefan Vanhooren, Agfa Graphics (Corporate President)
  • Koen Vlieghe, Landa (Regional Business Manager Benelux & Nordics)
  • Evandro Matteucci, Kodak (VP Marketing, Business Development and Product Management)
  • Matthew Rockley, Heidelberg (Marketing and Product Executive)

Mer information finns på grafkom.se.

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)