Logga in

Scandraft växer med förvärv av plåtföretag

12 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Scandraft förvärvar majoriteten av aktierna i Rangefabriken.

Rangefabriken säljer aluminiumplåt till industri-, skylt- och byggbranschen. En stor del av den prelackerade aluminiumen produceras i den egna svenska fabriken i skånska Svalöv.

– Scandrafts köp av Rangefabriken ligger helt i linje med vår ambition att vara en helhetsleverantör av material och tillbehör för bild, dekor och reklam. Vi ser verkligen fram emot att kunna utöka Scandraftgruppens kunderbjudande med ”egen” aluminiumplåt. Rangefabrikens ambitioner stämmer helt ihop med våra och tillsammans ser vi fram emot att växa på den nordiska marknaden, berättar Anders Trillkott vd på Scandraft i ett pressmeddelande.

Nu ska resurser tillföras Rangefabriken som får möjligheter att utveckla såväl produktprogram som kundservice.

– Den styrka som Scandraft besitter genom sin närvaro på marknaden och sin kommunikation med kunder kommer framöver att bidra till att utveckla hela branschen och vara till nytta för alla verksamma.

– Det ska bli en spännande och positiv resa, säger Sebastian Odeldahl som är vd på Rangefabriken.

Rangefabriken omsatte 20,5 miljoner kronor och hade 17 anställda under senaste redovisade bokslutsåret.

Stockholmstryckerier flyttar ihop – ”vi skapar ett fantastiskt starkt mediahus”

Nytt verktyg för livscykelanalyser av förpackningar

Ett nytt verktyg från Billerudkorsnäs visar att många företag skulle kunna minska sina förpackningars klimatpåverkan med upp till 50 procent.

Svenska konsumenter vill ha förpackningar av papper

Organisationen Two Sides, som verkar för att främja den grafiska branschen och lyfta papprets hållbarhet, har genomfört en ny omfattade studie där man frågat europeiska konsumenter om deras förpackningspreferenser. (mer…)

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.