Logga in

Scandraft köper Foliegruppen

01 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Scandraft som säljer förbrukningsvaror för den grafiska industrin i hela Norden har köpt Foliegruppen i ett synergiförvärv. Det finns ett stort överlapp mellan bolagens leverantörer och således blir förvärvet ett bra komplement till Scandrafts befintliga sortiment, menar Scandraft.

– Att få möjligheten att överlåta bolaget till Scandraft gör att mina kunder kan få samma produkter och service som tidigare. Det kommer att bli riktigt bra för alla mina kunder, säger Jan Håkansson ägare av Foliegruppen, i ett pressmeddelande.

Bägge bolagen har sitt huvudkontor i Göteborg. Foliegruppen 8,8 miljoner kronor år 2017 och Scandraft omsatte 226,7 miljoner kronor.

Foliegruppens leverantörer. (Från foliegruppen.nu)

 

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch