SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Profil och Promotion är en ny branschmässa som hålls i Kista och anordnas av Live Expo, mässan var tänkt att gå av stapeln i februari 2021. Nu står det klart att mässan blir uppskjuten till 26-27 maj istället. Vidare så har SBPR gått in som samarbetspartner till mässan.

LÄS OCKSÅ: Ny profilmässa startar i Sverige

Mässan sägs rikta sig till alla som använder produktmedia i sin marknadsföring och enligt arrangörerna (före Covid-19) räknande man med omkring 6.000 besökare, många av dessa slutkunder. Profil & Promotion anordnas parallellt med mässan Möten och Events, som är välbesökt av marknadschefer, marknadsavdelningar och event-planerare.

Detta är utställarnas möjlighet att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia, säger Live Expo i ett pressmeddelande.

SBPRs vd Kjell Harbom säger så här i ett uttalande:

– Profil & Promotion är den enda mässan där slutkunden är besökare och följaktligen ÅF som utställare för vår bransch. När profilföretagen ingick i Möten & Event så förekom det leverantörs representanter i ÅF-montrarna vilket är ett smart sätt för leverantörer att få träffa slutkunden i skarpt läge. SBPR tycker att denna slutkundsmässa, Profil & Promotion, med de inköpare av Produktmedia, som branschen verkligen vill träffa, som besökare, är så intressant att SBPR har ingått ett samarbete med arrangören av Profil & Promotion, Live Expo.

Ännu ett år med minskande klimatpåverkan för Lessebo

redaktionen@branschkoll.se

Effektsystemet: Ny branschstandard för att mäta effekt av marknadsföring

Ett stort steg mot att kunna avgöra – och jämföra – vilka kanaler och marknadsinsatser som ger bäst avkastning.

redaktionen@branschkoll.se

De upphandlar trycksaker för upp till 11 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat nätverk ska hjälpa företag med spårbarhetsfrågor

För alla som jobbar i värdekedjan med FSC- eller PEFC-märkta produkter.

Seose ska erbjuda expertis och rådgivning till ”virkesköpande” och ”träförädlande” företag för att säkerställa att man kommer rätt när det gäller spårbarhet och andra faktorer.

Företag som vill erbjuda produkter som är märkta med FSC och/eller PEFC behöver kunna visa att träråvaran har ett kontrollerat ursprung i certifierat skogsbruk. Men regelverket, det vill säga standarderna för spårbarhetscertifieringen uppfattas av de flesta som krångligt och svårt att tillämpa, skriver man på sin webbplats.

– Vi vet genom erfarenhet att många sitter ensamma med ansvaret för spårbarhetsfrågorna ute i industrin. Vi vill därför erbjuda expertstöd och ett nätverk av människor som också kan hjälpa varandra med tolkning av standardkrav, ”best practice” och ge varandra konkreta råd och tips på hur man kan undvika misstag och onödigt arbete, säger Emilia Bröms Axelsson, verksamhetsledare på Seose, i ett pressmeddelande.

Seose vänder sig till alla företag i kedjan, exempelvis: avverkningsorganisationer, sågverk, massabruk, bygghandlare, snickerier, leksakstillverkare, byggnadsentreprenörer, tryckerier och etikettillverkare.

Under sommaren och hösten kommer man hålla minst fyra nätverksträffar, flera av dem digitala. Mer information om dessa träffar hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se