SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Profil och Promotion är en ny branschmässa som hålls i Kista och anordnas av Live Expo, mässan var tänkt att gå av stapeln i februari 2021. Nu står det klart att mässan blir uppskjuten till 26-27 maj istället. Vidare så har SBPR gått in som samarbetspartner till mässan.

LÄS OCKSÅ: Ny profilmässa startar i Sverige

Mässan sägs rikta sig till alla som använder produktmedia i sin marknadsföring och enligt arrangörerna (före Covid-19) räknande man med omkring 6.000 besökare, många av dessa slutkunder. Profil & Promotion anordnas parallellt med mässan Möten och Events, som är välbesökt av marknadschefer, marknadsavdelningar och event-planerare.

Detta är utställarnas möjlighet att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia, säger Live Expo i ett pressmeddelande.

SBPRs vd Kjell Harbom säger så här i ett uttalande:

– Profil & Promotion är den enda mässan där slutkunden är besökare och följaktligen ÅF som utställare för vår bransch. När profilföretagen ingick i Möten & Event så förekom det leverantörs representanter i ÅF-montrarna vilket är ett smart sätt för leverantörer att få träffa slutkunden i skarpt läge. SBPR tycker att denna slutkundsmässa, Profil & Promotion, med de inköpare av Produktmedia, som branschen verkligen vill träffa, som besökare, är så intressant att SBPR har ingått ett samarbete med arrangören av Profil & Promotion, Live Expo.

Annons

Staples öppnar profilbutik och byter namn

Staples öppnar ny butik i Göteborg (ej den på bilden).
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ernst Alexis får ny vd och delägare

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny yrkesbutik öppnar i Växjö

arbetskläder workwear butik
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är alla i branschen som är klara för nya mässan Profil & Promotion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Momentum Group säljer Gigant men fortsätter sälja deras produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilprodukt är hetaste spåret efter våldsam gärningsman

tygpåse tygkasse
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Devals nya kollektion är ”vanlig” i dagsljus och reflekterande på kvällen

arbetskläder profilkläder

Deval har släppt en ny kollektion av reflexplagg som har vanliga färg på dagen men på natten så kommer de reflekterande egenskaperna fram. Kollektionen lanseras med en reklamfilm i Tv4 som hade premiär nu i dagarna och som blev systrarna Frida och Josefin Aronsson debut som modeller.

Det unika med kollektionen är att den i ”dagsljus ser ut som vilken jacka som helst”. Bakom idén sägs bolagets grundare ConnyAronsson stå, som sorgligt gick bort innan sommaren och kollektionen är dedikerad till honom.

– Det är den största satsning vi någonsin gjort och pappa brann verkligen för de innovativa reflekterande kläderna som ser ut som vanliga kläder i dagsljus. Det känns speciellt och stort att vi nu genomför hans idéer och vi är spända på att se hur våra kunder tar emot nyheterna. Kläderna är revolutionerande och det betyder mycket för oss att äntligen lansera kollektionen, säger Frida Aronsson, i ett pressmeddelande.

Mamma och systrar

Frida och Josefin Aronsson från inspelningen av reklamfilmen.

I pressmeddelandet skriver man också attsystrarna Josefin och Frida Aronsson och deras mamma är ”aktiva i företaget”. Bakom reklamfilmen stårDaniel Fridell som är en känd svensk regissör och musikproducentenTomas Granlind.

– Att få chansen att göra en unik kollektion och göra skillnad genom att kombinera mode med säkerhet, och på så sätt inspirera människor att bli mer synliga i mörkret, är en fantastisk möjlighet som engagerar hela företaget. Jag har själv en son och vet hur svårt det kan vara att klä honom med reflexer när det är mörkt ute. Att vara synlig i mörkret kan faktiskt vara en fråga om liv och död, avslutar Josefin Aronsson.

I videon nedan kan du se reklamfilmen som alltså går på Tv4 just nu.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lägger ner på grund av Covid – startar nytt inom expo

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Högsta bomullspriserna på 10 år

bomull kläder export profil
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Momentum köper norsk aktör med två yrkesbutiker

redaktionen@branschkoll.se
Annons