SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Profil och Promotion är en ny branschmässa som hålls i Kista och anordnas av Live Expo, mässan var tänkt att gå av stapeln i februari 2021. Nu står det klart att mässan blir uppskjuten till 26-27 maj istället. Vidare så har SBPR gått in som samarbetspartner till mässan.

LÄS OCKSÅ: Ny profilmässa startar i Sverige

Mässan sägs rikta sig till alla som använder produktmedia i sin marknadsföring och enligt arrangörerna (före Covid-19) räknande man med omkring 6.000 besökare, många av dessa slutkunder. Profil & Promotion anordnas parallellt med mässan Möten och Events, som är välbesökt av marknadschefer, marknadsavdelningar och event-planerare.

Detta är utställarnas möjlighet att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia, säger Live Expo i ett pressmeddelande.

SBPRs vd Kjell Harbom säger så här i ett uttalande:

– Profil & Promotion är den enda mässan där slutkunden är besökare och följaktligen ÅF som utställare för vår bransch. När profilföretagen ingick i Möten & Event så förekom det leverantörs representanter i ÅF-montrarna vilket är ett smart sätt för leverantörer att få träffa slutkunden i skarpt läge. SBPR tycker att denna slutkundsmässa, Profil & Promotion, med de inköpare av Produktmedia, som branschen verkligen vill träffa, som besökare, är så intressant att SBPR har ingått ett samarbete med arrangören av Profil & Promotion, Live Expo.

Konsumentverket släpper riktlinjer för vad som gäller kring miljömarknadsföring

hållbarhet miljö

Du som är påläst, tydlig och ärlig inom miljömarknadsföring har allt att vinna.

redaktionen@branschkoll.se

Sandryds EM-tävling går nu att anmäla sig till

Sandryds anordnar sin egen liga för branschen i tävlingen Sportbladets EM-elva. Anmäl ett lag med dina favoritfotbollsspelare och var med och tävla om produkter för över 30.000 kronor.

Sandryds upprepar nu succén från 2018 med en egen branschliga under Fotbolls-EM. Konceptet går ut på att du sätter ihop ett eget lag under EM och varje gång någon av dina spelare gör poäng, så får du poäng. Den som har mest poäng när EM är över vinner!

Sandryds erbjuder följande priser:

1:a pris: South West eller Monitor-produkter för 30.000:-
2:a pris: South West-träningskläder för 5.000:-
3:e pris: Monitor-skor för 3.000:-

De första 30 som anmäler sig får även en Sverigetröja (i skrivande stund är det nio lag anmälda).

För att var med gå in på den här länken, och gör följande steg:

  1. Gå in på tävlingslänken och följ instruktionerna.
  2. Registrera ett lag. Döp det till ditt företagsnamn.
  3. Skapa ett Plus-konto och aktivera ditt lag.
  4. Sök efter mini-ligan ”Båstad-Gruppen & Sandryds”.
  5. Anmäl ditt lag till vår mini-liga.

All information du behöver för att vara med och tävla hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se

Penstore växer så de knakar

pen store butikfasad
redaktionen@branschkoll.se

Felestad inleder samarbete med racerbil-tillverkare

logotyp samarbetsavtal
redaktionen@branschkoll.se