SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Profil och Promotion är en ny branschmässa som hålls i Kista och anordnas av Live Expo, mässan var tänkt att gå av stapeln i februari 2021. Nu står det klart att mässan blir uppskjuten till 26-27 maj istället. Vidare så har SBPR gått in som samarbetspartner till mässan.

LÄS OCKSÅ: Ny profilmässa startar i Sverige

Mässan sägs rikta sig till alla som använder produktmedia i sin marknadsföring och enligt arrangörerna (före Covid-19) räknande man med omkring 6.000 besökare, många av dessa slutkunder. Profil & Promotion anordnas parallellt med mässan Möten och Events, som är välbesökt av marknadschefer, marknadsavdelningar och event-planerare.

Detta är utställarnas möjlighet att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia, säger Live Expo i ett pressmeddelande.

SBPRs vd Kjell Harbom säger så här i ett uttalande:

– Profil & Promotion är den enda mässan där slutkunden är besökare och följaktligen ÅF som utställare för vår bransch. När profilföretagen ingick i Möten & Event så förekom det leverantörs representanter i ÅF-montrarna vilket är ett smart sätt för leverantörer att få träffa slutkunden i skarpt läge. SBPR tycker att denna slutkundsmässa, Profil & Promotion, med de inköpare av Produktmedia, som branschen verkligen vill träffa, som besökare, är så intressant att SBPR har ingått ett samarbete med arrangören av Profil & Promotion, Live Expo.

Annons

Därför är kläder av återvunnen PET en dålig idé

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ger även Linkedin upp – lämnar Kina

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Volvo släpper exklusiv och lyxig produktmedia

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Succé för Feel for Life – samlade in över 1 miljon

Största Feel for Life hittills samlade in över en miljon kronor till Barncancerfonden.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gildan positionerar sig som hållbara

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arbetskläder viktig del av den nya konceptbutiken ”alla” snackar om

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stadium vill bli ett Amazon för sportmode

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kornit släpper nytt – ”kommer förändra industrin för alltid”

I början av november på ”Kornit Fashion Show LA” kommer kungen inom digital textiltryck visa upp sin senaste textilpress ”Presto MAX”. Den beskrivs som nästa generations press och har bland annat stöd för neonfärger, Xdi-teknologi och 3D-dekorationer samt flera miljöfördelar.

– Presto Max kommer förändra textilindustrin för alltid genom att transformera digital till en katalysator för att modernisera företag och bryta barriärer mellan fantasi och fysiska applikationer. Att fullt ta till vara på digtaltryckets möjligheter att leverera både hållbarhet och lönsamhet utan avfall, sägerRonen Samuel, vd på Kornit, i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Antalis blir europeisk distributör av Arlons folier

Antalis Arlon Folier Johan Mellin

Antalis tecknar ett distributörsavtal i Europa med Arlon Graphics – en global tillverkare av självhäftande vinyl som man säljer till sign, display och grafisk industri.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Elanders årsredovisning vann Svenska Designpriset

Svenska Designpriset som är ”hela Sveriges tävling i design och kommunikation” och öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning, kommunikation och inom liknande kreativa områden.

På årets prisutdelning vann Elanders kategorin ”Information – Årsredovisning – Noterade bolag”, skriver Elanders själva på sin sajt.

Juryns motivering: För ett gediget hantverk med färgharmoni och detaljomsorg som gör sifferexercisen till en pedagogisk och ovanligt trevlig resa.

Svenska Designprisets hemsida

Produktionsfakta:

  • Form: Narva.
  • Produktion: Elanders AB i samarbete med Narva.
  • Papper: Omslag: Arena Extra White Smooth 300 g. Inlaga: Arena Extra White Smooth 120 g.
  • Tryck: Schmid Druck + Medien GmbH, Tyskland.
redaktionen@branschkoll.se
Annons