SBPR hänger mot repen – måste ha in nya engagerade medlemmar

I dagarna kom det ett mejlutskick från Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter (SBPR) till dess medlemmar med ämnesraden ”Vill vi ha en branschförening?”, följt av orden”SBPR står inför en svår situation och vi behöver din hjälp och engagemang!”.

Mejlet rör den senaste tidens oroligheter i SPBR, på årsmötet i slutet av mars så lämnade hela styrelsen föreningen, inklusive vd Lars Dahlström och ordförande Peter Persson, enligt uppgifter till Branschkoll.

Vissa av avhoppen kom till valberedningens kännedom så sent som dagar innan årsmötet vilket gjorde att man blev lite tagna på sängen. Valberedningen jobbar nu med att få in nya kandidater.

Kan tvingas lägga ner föreningen

Vidare skriver man i sitt utskick att:

”Tyvärr har vi idag hamnat i en situation där vi måste få fler att engagera sig och delta, eller tyvärr lägga ner föreningen, vilket hade varit mycket tråkigt.”

Det man behöver är alltså fler medlemmar för att kunna driva de frågor som SBPR driver idag, bland dessa nämner man bland annat undersökning The Power och Product Media som sägs användas av många i det dagliga arbetet. Vidare skriver man:

Annons

Föreningen har alltid varit branschens enda röst gentemot politiker och näringsliv och har en tydlig roll i uppföljningen utav alla de nya regler / lagar som vi möter, och kommer att möta mer av i framtiden.”

Jobbar med att förnya styrelsen

Avslutningsvis skriver man att man just nu arbetar med att förnya sin styrelse och att man behöver få in nya styrelsemedlemmar som:

  • Brinner för branschen och dess framtid
  • Har tid och möjlighet att engagera sig för branschens utveckling
  • Står bakom föreningsändamål och kan se till branschen som helhet

Om du känner att det skulle kunna vara du så uppmanar SBPR till kontakt, de behöver få in fler människor för att fortsatt kunna driva föreningen, läget tycks vara så pass allvarligt. Vill du engagera dig kontakta valberedningen som i dagsläget består av:

Anders Wärulf (Mail: anders@nimbusnordic.se)

Cecilia Delham (Mail: cecilia@exakt.se)

Jörgen Carlsson (Mail: jc@ctwo.se)

Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons