Logga in

Sälj utrustning och förbrukningsmaterial du inte använder – Grafkom lanserar nordisk marknadsplats

17 juni, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

På nya Grafkom Market kan du enkelt sälja grafisk utrustning och förbrukningsmaterial som du inte längre behöver. Eller hitta en lösning på ett maskinbehov.

Nätverket Grafkom har tagit fram en marknadsplats där företag i branschen kan sälja och köpa maskiner och material för grafisk bransch. Den finns på Grafkoms nya sajt, där man förutom den nya marknadsplatsen, också har slagit ihop de tidigare två separata sidorna för event och nyheter. Nu finns allt samlat på www.grafkom.io.

Det finns redan annonser på Grafkom Market.

Grafkom Market vänder sig till den grafiska branschen i norra Europa som vill köpa och sälja utrustning och material i branschen.

– Vi når ut till en stor del av branschen i Norden och Baltikum. Dels genom våra egna nyhetsbrev, på svenska, engelska och norska men också genom samarbetet med Branschkoll i Sverige, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

50% prova-på-rabatt

Alla medlemmar i Grafkom kommer att kunna lägga in annonser gratis i början och som läsare av Branschkoll får du 50 procent rabatt genom att använda rabattkoden ”sommar50” när du betalar din annons.

– Grafiska företag kommer kunna göra smarta affärer här. Det finns dessutom många som förmedlar begagnade maskiner – men de har inte samma nätverk av potentiella köpare och här kan Grafkom Market hjälpa dem att nå ut, säger Ola Karlsson som förutom att driva Branschkoll också är med som delägare i Grafkom tillsammans med Magnus Thorkildsen.

Det finns redan ett par annonser inlagda och nu öppnar man upp för alla att publicera sina egna annonser på www.grafkom.io/market.

Priset ligger mellan 50 och 250 euro för en annons beroende på kategori. Testa att annonsera med 50 procent rabatt på din första annons genom att använda rabattkoden ”sommar50”.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.