Säger nej till 2,2 miljoner prenumeranter – tryckta tidningar ges ut när extra kraft behövs i kommunikationen
"It's time to break away from the printed page". Så säger amerikanska tidningen Galmours chefredaktör Samantha Barry i samband med att man har tagit beslutet att lägga ner den tryckta versionen med 2,2 miljoner prenumeranter och publicera innehållet i digitala kanaler istället. Men tryckta produkter försvinner inte helt.

Samantha Barry har tagit beslutet att lägga ner tidningen med 2,2 miljoner prenumeranter. (Bild: CC BY 2.0)
– Det är där publiken är, och det är där vår tillväxt finns. En månatliga utgivningen till vår publik är inte längre logisk, säger chefredaktören, till The New York Times.
Samtidigt säger man att tryckta produkter kommer att ges ut då och då – där man ska använder kraften i tryckta medier för att markera viktiga händelser.
Förlaget bakom Glamour är Condé Nast som också ger ut Vogue, Vanity Fair och The New Yorker.