Logga in

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

25 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack.

Print Next den 7 maj kommer man att dela med sig av hur man tänkte inför investeringen och hur tjänsten lanserades. Detta gör man på ett så kallat Pre-meeting klockan 9.00 på Arkitektkopias anläggning i Bromma.

Under en timme presenterar Arkitektkopia hur de gick till väga med lanseringen, du får en inblick i hela resan från investeringsanalys till löpande leverans av en produkt som numera är en naturlig del av säljarnas vardag.

Talare är Anders Jeppsson (försäljningschef), Anders Åhlmans (produktionschef) och Fredrik Sinander (Digital Brand Manager).

Efter presentationen åker man vidare till Print Next på Hotel Radison Blu Royal Park i Frösundavik där seminarierna startar klockan 11.00.

Läs mer om Printnext på grafkom.se/printnext

Två Landa-pressar till Nederländerna

Landa tycks vara populärt i Nederländerna och företag i det lilla landet har redan köpt två pressar från den israeliska tillverkaren.

Stockholmstryckerier flyttar ihop – ”vi skapar ett fantastiskt starkt mediahus”

Nytt verktyg för livscykelanalyser av förpackningar

Ett nytt verktyg från Billerudkorsnäs visar att många företag skulle kunna minska sina förpackningars klimatpåverkan med upp till 50 procent.

Svenska konsumenter vill ha förpackningar av papper

Organisationen Two Sides, som verkar för att främja den grafiska branschen och lyfta papprets hållbarhet, har genomfört en ny omfattade studie där man frågat europeiska konsumenter om deras förpackningspreferenser. (mer…)

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.