Så här ”glider” vi mellan mobil, dator och läsplatta
I en ny omfattande undersökning som Google har beställt framkommer hur konsumenter använder olika enheter (mobiler, datorer, plattor, tv-apparater) under en dag. På djupet har man undersökt hur konsumenter glider mellan de olika enheterna, i olika situationer och för olika uppgifter.
Enligt rapporten är 90 procent av all mediekonsumtion digital. Det framkommer också att konsumenter mer och mer börjar med en aktivitet på en enhet för att sedan vilja fortsätta på en annan. Ett exempel är hur e-handel kan starta på en mobil för att avslutas hemma på datorn.
Rapporten ger en djup förståelse för hur konsumenten fungerar och agerar i dagens medielandskap. Mycket intressant och viktig kunskap för alla som jobbar med produktion av reklam och kommunikation.
Riskkapitalbolag köper finskt stortryckeri
Efter det misslyckade försöket med att Strålfors skulle ta över ett av Finlands större tryckerier så har man nu klart med en ny ägare.
Tidy Merch fortsätter rusa uppåt
Från 1 miljon kronor till drygt 14 miljoner sedan starten 2020. Print on demand-delen har ökat med 100 procent bara i år – satsningen på automatiserade mjukvaror har varit starkt bidragande.
Nystartad distributör för skylttillverkare
✔️Får starkt varumärke från start ✔️Ska bli helhetsleverantör inom gravyr, laser och märkning ✔️Vill erbjuda kunderna ”ett mervärde genom fokusering.”
Han tar det operativa ansvaret hos Scandraft
Går från försäljningschef till operativ chef i Sverige.
De distribuerar marknads- och eventmaterial – expanderar till ny logistikhubb
Stockholmsföretagets nybyggda nav för logistik och lager ska säkra tillväxten under kommande år.
Samlar information om marknadens aktörer inför upphandling av tryckeritjänster
Mindre skånetryckeri säljer av maskiner och inventarier
DTF-maskiner och inventarier ingår i inkråmsförsäljningen.
Konkurser i oktober i linje med förra året – en handfull grafiska bolag stupade
Antalet aktiebolag som gick i konkurs under oktober 2024 landade på 821 aktiebolag, en procent färre än oktober 2023 då 829 bolag gick i konkurs. Båda siffrorna är dock historiskt höga.
Mindre skylt- och reklambolag i konkurs
Har försatts i konkurs på egen begäran.